Sabtu, Julai 17, 2010

Anjing pun makhluk Allah, kenapa salahkan Anjing?

kesian si Anjing.

Janganlah kerana marahkan manusia, Si Anjing yang terkena. itu lah, bila ada otak tidak mahu di guna. mungkin benar kamu sedikit bebal ya? oh. tidak baik. dalam blog harus berhemah ye. tidak boleh menggunakan perkataan yang kasar. caci maki sila lempar jauh jauh. ya, aku terima kekurangan diri. aku mohon kemaafan. harap kamu masih waras dan memberi kemaafan. aku pohon Ya Allah, ampuni aku.

oh ya, Si Batu Api atau apa layaknya aku panggil kamu? erm...mungkin orang tengah ya. aku mahu berpesan disini, bila menjadi orang di tengah harus kurus ya, kurus dengan perasaan hasad dengki. bukan aku mengeji kamu gemuk. tidak. gemuk kah, kurus kah, itu adalah ciptaan Allah. tidak baik mengeji disitu.

mungkin kamu hanya dengar sebelah pihak sahaja. atau kamu kah yang melaga laga kan kami berdua? oh, alangkah 'bagusnya' budi bahasa kamu. jangan lah laga laga kan kami lagi ya. cukup ya. (pohon maaf atas buruk sangka ku ini) pergi jauh jauh syaitan nirojimm..

sila lah dengar cerita kedua dua belah pihak. oh ya, aku sudah betulkan tulisan aku yang dulu. yang orang itu baca semalam. sebab aku rasa aku sudah buat silap, ya, aku silap. lelaki itu tiada salahnya pada aku. aku akan mohon maaf dari beliau nanti. *itulah bahana menulis dalam keadaan dikelilingi syaitan*

buat orang tengah itu, kat sini, aku mahu berpesan, ubah perangai menipu mu, ubah la sayang. berubah lah menjadi batu api. kerana aku bukan berniat menulis untuk dia membacanya,kerana aku tahu dia buta IT. buka facebook pun dia perlu bantuanku. sudah la si adik. kamu tidak tahu, betapa banyak keburukannya bila melaga lagakan orang.

Ya, aku seorang cikgu. InsyaAllah..akan aku didik anak murid ku sebaik mungkin...aku juga manusia. kadang kadang aku kalah dengan rasukan jiwa. terima kasih ya. oh ya, aku tidak membomohkan suami aku. potong jari lah aku tak bomohkan. senyum.

Anjing makhluk Allah. bila dia mati, tetap di masukkan ke syurga. cuma Anjing itu haram sahaja untuk orang Islam.


tulisan si  dia yang agak bangang bagi ku.
ini tulisan aku yang dah diubah. aku pohon maaf.

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...