Isnin, Ogos 30, 2010

kerana aku keletihan. maaf ya?

salam semua!
sekarang ni, seminggu sekali aku baru update blog. banyak sebab tak update blog ni. salah satu adalah aku sangat-sangat penat. sekarang, mudah penat. bila penat, aku tidur lah. hehe. nak makan pun tak boleh kan, sebab bulan puasa.

okay, setakat hari ini, bayi dalam rahim aku dah 8 minggu 1 hari umur dia. masih belum punya roh. tapi apa yang aku discover hari ini, gusi aku mula berdarah tanpa sebab. rasanya normal kejadian ini. hehehe...

pengalaman setakat ni adalah sangat menyeronokkan. sebab encik suami bertukar! menjadi seorang yang lebih sensitif kepada perkara yang akan aku buat. contohnya ketika membuat kerja rumah. aku dilarang mengemop lantai. dia yang buat. =)
ah, semua lah dia buat. aku masak aje. =) tapi kadang-kadang aku rajin. aku basuh baju. tengok mood aku juga lah. hehehehe...
menurut laman sesawang ini. bayi aku sudah ada kelopak mata, tangan, perkembangan otak yang sempurna, lutut.. hehe.. seronoknye dalam perut ade budak kecik!

perkara yang tak berapa seronok masa ini adalah aku sering sakit di bahagian bawah perut. selalu kejang di situ. rasa macam mahu period, tapi bukan. cecair pula sering merembes. rasa tidak begitu selesa.

buat masa sekarang, tidur masih belum terganggu, tapi hanya dengan mengiring buat aku lena. aku ada terbaca, dalam majalah Pa&Ma mungkin, seeloknya tidur mengiring sebelah kiri. adalah sebab musabab dia. untuk kehamilan yang masih baru, aku rasa tak da la masalah sangat. sebab perut belum besar lagi. jadi..kepada ibu yang dah masuk trimester kedua rasanya patut cuba posisi ini. =)

ape lagi ye yang aku rasa time mengandung ni? sensitif tu dah wajib dah. tengok cerita sedih pun blh join menangis. kalo dengar orang mengaji rasa nak dengar sampai habis. semoga anak aku anak yang soleh besar nanti..=)

rasanye itu je la yang boleh aku kongsi. aku masih belum ada alahan. alhamdulillah.
segala aktiviti masih seperti dulu. cuma kekerapan perut cramp buat aku tak selesa.

ok. sampai jumpa lagi
selamat berbuka ya!

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...