Isnin, September 03, 2012

demam virus yang jahat!

assalamualaikum...

aam dah masuk 1 tahun 5 bulan... sebulan lagi adam dapat adik!

hari ni, tak dapat ke sekolah lagi... terpaksa susah kan kawan-kawan untuk ganti kelas aku lagi... hmmmm

adam, muntah-muntah jam empat pagi tadi...
sampai la masa di klinik pun muntah air..sebab dah takde ape dalam perut dia..
aku stopkan susu sebab tanak dia muak..
tanak dia muntah lebih teruk....

di klinik, mula-mula adam aktif..
main sana sini..
naik motor la, panjat gelongsor la
kemudian datang kat aku..melepek terus...
masa mula-mula daftar dia dah muntah..tapi sikit je..

jumpe doc, doc amik suhu...
adam dedar sikit..
adam demam..
aku check suhu dia kat rumah pun mmg adam demam..

dok tanye lah itu ini..
adam kene cirit birit sekali..
jadi adam demam virus..
virus apa, tak tahu sebab banyak simptom..

kalau muntah2 berterusan kene bawak g hospital lah..
doc tanya, nak timeslip ke nak jaga adam hari ni?
dah tentu aku nak jaga anak aku..

bukan tak percaya pada pengasuh..
tapi kesian pulak kat budak2 kat tempat tu..
kang berjangkit, payah nak baik kalau jenis badan tak kuat..

masa nak bayar dan amik ubat,
adam muntah macam air paip..
ya Allah..
habis lantai klinik..

adam nangis..
mungkin rasa pahit kat tekak dia tu buat tak selesa
aku pun sedih..
senak perut pun ada..sebab kandungan dah 8 bulan kan..
huahuahua...

balik rumah..adam terus baring..
aku masakkan bubur..suap semulut, muntah...
kesiannya anak mama....

mesej adik,
dia sarankan bagi minuman yang manis bagi ada tenaga
jadi aku campur air garam yang doc bagi dengan kordial sirap...
laju adam minum...
lama sikit dia mintak biskut..
aku bagi sebab tahu adam lapar..
abes 3-4 batang biskut jejari tu.
adam minum air dan sambung tidur...

tidur dari jam 12.30 tadi sampai la aku update blog ni....lebih kurang jam 4 petang..
nak kejutkan...kesian pulak...
first time macam ni..
adam selalunya kalau demam ke, ape ke...rileks je dia...

bila tengok anak terbaring lesu camtu...sedihnye hati ni....
nak dukung2 pun aku bukan larat sangat...
kang tak pasal2 aku pulak yang sakit...

semoga adam cepat sembuh..
senyum aktif balik macam biasa...

mama rindu suara adam borak ngan mama,,,
suara adam panggil mama..
sunyi bila adam senyap je... :(

moga cepat baik eh sayang!

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...