Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2008

kena balik UPM A.S.A.P!!

tadi..my tunang called..urusan pasal SGRA (Special Graduate Research Allowance) da settle..so skang kene balik UPM cepat2 sign agreement..huhuhu..baru je nak lepak umah sampai tahun baru....huwaaaaaaaa!

dah lame dok umah...entah...tak pernah rase bosan walopon tiap pagi, time bgn pagi asek kene bebel ngan mak pasal bgn lewat!

huhuhu...akan rindukan suara bingit mak kejutkan aku bgn dari tido~

harini..umah still dlm proses kemas2..byk bende tak setel lagik..penat gak..sbb yg tukang kemas 2 orang je..huhuhu...penat giler!

semalam lak sibuk pindah bilik..now my bilik changed! besa..mmg besa..tapi kaler oren..huhuh..oren pon oren lah...time tdo tutup mate gaks..hehe..

tadi usha friendster kawan2 yang da kawen..maklumla..nak melangkah ke alam seperti itu nanti...ade yg da pregnant..ade yg da bersalin...wahhh....seronoknye...tapi aku masih panjang liku yg perlu dilalui...tatau lagi camne...

2008 dah nak beransur pergi...

menanti tahun 2009...semoga tahun 2009 lebih banyak cabaran yang dapat memata…

Alhamdulillah

Imej
Ya..Syukur..semuanya berjalan lancar..walaupun pihak lelaki sampai awal sket..:)
majlis pertunangan berjalan lancar..semua orang kelihatan gembira..happy..seronok..lalalalala~

ini wajah tunang saye..i love him sooooo much!

kepada pembaca sume, doakan jodoh kami berkekalan yea..:)

amin..

sorry

sian kawan aku..sheeda...
patutnye dia da sampai umah aku petang tadi..

tapi..malang tidak pernah berbau..

so sorry sheeda...

aku da mcm susahkan ko..:(

huhuhu..sedey..

persiapan sudah siap!

esok..dup dap..dup dap..hehehe..

kene tag by adik janie

Here are the rules 1)list the rules on your blog
2)share 7 facts about yourself on your blog
3)tell 6 unspectaculars quirks about yours
4)tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as link to their blogs
5)link the person who tagged you
6)leave a comment for each blogger


Share 7 facts about yourself on your blog.

1. single but taken.

2. beading maniac
3. love animals
4. kalo main bowling WAJIB longkang ok!

5.totally in love with mr mohd khairul azlan

6. berangan2 nak beli slr..nikon d60..hukhuk

7. saye pandai masak..tak caye??



tell 6 unspectaculars quirks about yours


1. susah bangun pagi..:(

2. slalu stay up..boleh join adik janie~


3. alahan giler ngan smokers..sowie..can't handle it!

4. enjoy karaoke a loT . *wink* *wink*same ngan adik janie lagi

5. bile nak marah..marah je..pastu mintak mahap..

6. penyayang but garang..how?




tag 7 people at the end of your post by leaving thier names as well as link to their blogs

waa...malas nak tag..aci tak camni adik janie...?




link the perso…

besi buruk

Imej
ni tempat timbang besi tu..agak canggih..hehehe..


rumah skang sedang dalam proses diubahsuai..upgrading..hehe..ala..cat umah je sket2..upgrade bumbung dalam umah yg tak bape nak cantek kepada cantek..hehe.. tanak cite pasal cat umah..cite pasal bahan buangan yang sudah diperbaharukan..

tada~

besi buruk (walaupun still bersinar dan berkilat...tetap dipanggil besi buruk)..
mak suh jual...so kami bawak besi2 tu menaiki kete ala2 storm tu tapi jenama TATA..hehe..


disebabkan daku ketiadaan lesen..so..adik lelaki la kene drive..hehe.. kami pun memulakan aktiviti menjual besi buruk ini..
(sorry..gambar besi buruk tak sempat nak snap..haha)

ni lah tempatnye..

hasil jualan kami pada hari tersebut adalah...rm 5.40..ok la tu..

besi abg bangla yang agak ensem tu amik dalam sekilo = rm0.20
kami punye besi..berat dalam 27 kg..so..darab la sendiri ye..hehe..

pastu adik lelakiku p jual sume brg2 lame yg bole recycle balik...dapat la rm9..haha..boleh lah! malaysia boleh!


semakin terasa debarannya

hehehe...countdown....biarlah org lain menyampah bila membaca apa yang akan ku perkatakan ini...cukup lah utk memberitahu..betapa berdebarnya aku..hehehe..

tak lame..semalam bro emindkan aku..lagi 10 hari je lagik..tolak ngan tarikh ni..so tggl lagi 9 hari la ek..??

hehe..deba..deba...

~editing addicted~

Imej
ahha!

managed to edit pictures!

i love myself!

it was fun

it was fun..
talking to person dat i would never know..
asking many things..
which i kept it inside my head..
asking about y..
about when...
about how...
now i understand..
and..
GOD create things with reasons..
i glad to be me..
me..
the person who can understand..

bermulalah.....

Imej
hujan hari ini dari KL sampai ke Ipoh..atau dari Ipoh melarat hingga ke KL? Entah, aku sendiri pun tak tahu....hmmm..

aku terpaksa bergegas pulang ke Ipoh sebab aku diamanahkan oleh ibu untuk menjaga kucing2 nya...waaa...semata2 balik jage makhluk berbulu putih itu? aku sanggup!!

turun dari bas, hujan masih lagi lebat..aku macam biasa tanpa payung..so..nak redah pon tak boleh..sbb aku pakai high heel hari ini..ngok!

so..terpaksa lah tunggu hujan reda sedikit, baru boleh redah!!

sampai2 je kat umah..aduhh..kesian semua kucing2 ku...abes basah kuyup..cepat2 aku bergegas masuk dalam umah,amik cage kecik, masukkan sume kucing dlm cage, amik hair drier, letak kat situ..bagi panas...hehehe...

sementara dorg memanaskan badan, aku g wat susu tuk dorg..jadik maid plak dah..adoihh...

da setel sume pasal kucing2 tu..dok depan laptop..tatau nak wat ape..ok..ok..
nak belajar edit gambor ler...tapi tatau..nak bace tutorial tu..malas giler..so..inilah hasilnyer..kehkehkeh...cincin ini tanda dirisik..insyaA…

Waaaa!!!! Sibon BUTA!!!!

Imej
tadi..baru sekejap tadi aku p bersihkan mate anak2 kucengku...selalu paling yang lame aku belai~ Sibon..dia comel..tapi matenye saket..sian~selalu, bila aku lapkan kain yang dah dibasahkan air..Sibon selalu menangis kesakitan..mayb pada aku, itulah sentuhan paling lembut yang aku lakukan pada Sibon..mana lah aku tahu...hari ini berbeza..Sibon biarkan saja aku bersihkan mata dia..dia seperti sudah tidak sakit lagi..malah..menangis pun tidak..matanye kelihatan seperti OK..aku cube teliti matanya..Ya ALLAH!selama ini, tubuh yang agak sihat itu menunjukkan dia tidak menderita..aku ingatkan dia ok..rupa-rupanya...Sibon buta!! yang dapat aku lihat (sbb mata dia bengkak giler!!) kornea matanya pecah.. ;((((tapi..dia tak tunjukkan yang dia sedang sakit..sumpah!hari2 itu lah kerja ku..memastikan kucing2 itu bersih tubuh badan..sampaikan najis nya aku boleh sentuh tanpa menggunakan alas...kecewa ada...sedih pun ada...aku dah 2 kali ke klinik..ini yang aku dapat?hmm..mungkin Sibon tidak punya an…

SUCK!!!

segala bentuk perkataan yang negatif mau aku laungkan dsini~

broken heart~


its all about~

~~~~~~~SERIK~~~~~~

my X...?

WHAT IF YOUR EX SAID THESE TO YOU?

1. hi, how are ya?
im fine..u...?

2. hey! you wanna go to mall?
erm..should i go with u..mean..only us..? hows ur gf?? tak marah ke....? :p

3. i love you..
i love benggo now n forever..lalalla~skipping n leave him..

4. do you want some cookies??
no~ u'll poison me..no..thanks (baik hati aku ni..cakap thanks lagi)

5. can you take me a picture?
skang kan org snap gambar sendri..do it urself k..

6. help me in my homework!
we're not in da same course..i hate tech..haha

7. here's my gift to you..
well...kalo mahal i amik..kahkahkah~mater btol..

8. let's just be textmates
only text benggo..who are u???

9. do you want me to buy you an ipod??
i want D80..erm...D4o la..can??(nak snap gambar kawen..)

10.let's sit together in the bus?
jom..baby u marah nanti..(gelak golek2)

11. hi baby..
i'm a gurl, not yet a woman..not baby..geli panggil baby ni...aduh~

12. you still cute..
hahaha..tatau ke..?

13. i still love you..
i still love me..:P (including benggo)

14. can …

Damn! tagged by Orang~Orang

Imej
1) Do you think you're hot?
haha..tang mane hot tu? kalo cepat 'hot' ade la..hehe..kalo cute tu..may b la..~(wahwahwah..perasan betui)



2) upload your favourite picture of you?

3) Why do you like that picture?
because im with him..~L.O.V.E HIM so muchhhhh!!~~
4) When was the last time you ate pizza?
erm...25 November 2008 kat pizza hut, midvalley...hehe..kenape sampai igt tarikh? sbb dat day pegi midvalley carik cincin...blom breakfast..so pegi brunch skali terus..saving sket..hehehee5) The last song you listened to?
Tentang Kamu by Bunga Cinta Lestari
6) What are doing right now besides this?
ermm....chatting with my future husband sambil2 jahit manik..hehe~
7) What name would you prefer besides yours?
nope..i 'll use my own name..hehe

Tag 5 people to this~

i cant tag 5 people..because i dont know if they will respon to this..hehe (ade org bace ke blog ni?)
but i wish to tag this person~





Adi Gemok

8)who is Number 1?
hes my lovely fren..hehe..my gumuk fren!



no more quest!

'''''terase''''''

erm...

terase..

huhuhu~

aku punye suke la mau k.e.c.o.h kek..ape kek...hahaha..~

malas layan~

Cita-cita ku yang terawang-awangan~ (inspired by Bro Din)

Imej
• 10.2 Megapixels, 3 fps
• 132 x 103 x 77 mm (5.2 x 4.1 x 3.0 in)
• 679g (w/batteries)
• FOV Crop = 1.5

*perincian Nikon D80

Ini adalah SLR D80, ianya menjadi inspirasi sbb aku lihat gambar yang dihasilkan amat lah mengagumkan! namun, cita-cita tanpa wang ringgit, memaksa aku memendamkan saja harapan itu dalam-dalam..kalo boleh, sedalam-dalamnya...sampai aku sendiri pun tak nampak lagi harapan itu~ kamera ini digunakan oleh seorg rakan, aku panggilnya Bro. kalo lah korang2 sume tgk gambar yang beliau hasilkan dr kamera ni..kompem..korang pon cair gak..(kot-kot laa..) http://www.sweetmomentsgroup.com/~ check this out!
cita-citaku nan satu ini amat sukar untuk dicapai, digapai, diperoleh,direalitikan..dan disebagainya...memiliki kamera refleks lens tunggal (SLR), adalah cita-cita awal setelah memiliki nikon cabuk iaitu sebuah kamera lama,model E4100 . Pada asalnya, aku langsung tidak ambil tahu apa2 perkara mengenai kamera buruk itu..hehe (jenis model nye pun baru aku mula hafal sejak setahun …