Jumaat, Disember 19, 2008

besi buruk

ni tempat timbang besi tu..agak canggih..hehehe..


rumah skang sedang dalam proses diubahsuai..upgrading..hehe..ala..cat umah je sket2..upgrade bumbung dalam umah yg tak bape nak cantek kepada cantek..hehe..
tanak cite pasal cat umah..cite pasal bahan buangan yang sudah diperbaharukan..


tada~


besi buruk (walaupun still bersinar dan berkilat...tetap dipanggil besi buruk)..

mak suh jual...so kami bawak besi2 tu menaiki kete ala2 storm tu tapi jenama TATA..hehe..



disebabkan daku ketiadaan lesen..so..adik lelaki la kene drive..hehe..
kami pun memulakan aktiviti menjual besi buruk ini..

(sorry..gambar besi buruk tak sempat nak snap..haha)


ni lah tempatnye..

hasil jualan kami pada hari tersebut adalah...rm 5.40..ok la tu..

besi abg bangla yang agak ensem tu amik dalam sekilo = rm0.20
kami punye besi..berat dalam 27 kg..so..darab la sendiri ye..hehe..

pastu adik lelakiku p jual sume brg2 lame yg bole recycle balik...dapat la rm9..haha..boleh lah! malaysia boleh!


Tiada ulasan:

Air ketuban bocor??

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsi pengalaman bersalinkan anak yang keempat pada September 2016 yang lalu. Sepanjang proses mengand...