Khamis, November 01, 2012

semoga ain kuat!

Ain...
Pengasuh anak aku....
Baik orangnya...
Bukan anak aku je yang dia mengasuh...
Anak kawan2 juga...
Dan kawan2 memang sayangkan ain sebab cara ain jaga anak2 kami semua...

Beberapa hari lalu, mak ain meninggal...
Berat dugaan ain...
Aku pun tak tahu sangat pasal keluarga ain...
Tapi yang aku tahu, arwah mak ain memang ada sakit...
Dia ada adik yang masih sekolah...
Jadi, bila mak takde, dia ambil alih tugas tu...
Bukan takde adik beradik lain,
Cuma mereka dah ada tanggungjawab dengan kerjaya..takkan nak berhenti kerja jaga adik kat kampung kan?
Nanti macam mana pulak nak sara hidup?
Jadi, pada aku..ain buat satu tindakan yang mulia...
Ain bukan takde tanggungjawab pada kerjaya, tapi pada waktu ni...keluarga lebih penting...

Aku doakan ain kuat hadapi hari mendatang...

Untuk ain...
Akak harap awak tabah...
Jangan sedih sangat, takut nanti awak down...nanti macam mane dengan adik2...
Adik yang nak amik SPM nanti...
Akak harap sangat awak balik mengasuh anak2 kami bila keadaan dah ok...
Ambil masa yang awak perlu..
Sebab pengasuh macam awak susah nak dicari...

Kawan2 yang baca ni, sedekahkan al fatihah buat arwah mak ain ye...

Published with Blogger-droid v2.0.8

2 ulasan:

Jik Kam Yong berkata...

Ain sounds like a great person!

molliesa berkata...

yes she is!
sekarang saya kene cari new babysitter for my sons...sebab ain belum pulih emosi lagi...

Air ketuban bocor??

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsi pengalaman bersalinkan anak yang keempat pada September 2016 yang lalu. Sepanjang proses mengand...