Isnin, Ogos 06, 2012

ish! tak sabarnye!

sabar! sabar!

salam ramadhan ke 17... jap.. tengok kelendar... yeah..haah...kompom 17 ramadhan... :) hari ni kan Nuzul Quran... dimana Allah menurukan Al Quran kepada Nabi Muhammad SAW pada hari ke 17 ramadhan... :)

ok. nak share sikit jer ni.. :)

semalam aku dan suami pergi la tengok rumah kami yang cinonet tu...  wah..bersepah sungguh dorang buat kerja mereno ni kan! tapi, rasa seronok bila tengok batu bata dah naik ke bumbung, toilet baru suku kene pecah.. bilik jahit aku (konon) pun dah nampak bentuk... :) tapi bulan 9 baru siap semuanya kot...

kemudian, suami ajak cari orang buatkan table top... buat kitchen kabinet... :) kami ke giant.. ada syarikat comfy design ni memang bukak booth kecik dia kat situ... dah siap ukur sume.. dorang buat drawing, maka bermula lah episod memilih material... :)

semua urusan memilih suami serah pada aku... tapi aku tak tamak... dry kitchen aku pilih tapi aku rasa suami aku pun pilih...hehhe... wet kitchen, suami yang pilih dan aturkan kedudukan... :)

setelah semuanya selesai.. aku tengok untuk dry dan wet kitchen baru cecah 5k, ok lah.. (tapi kalo nak compared tempat lain...mebi boleh dapat  lagi murah kot..sebab dapur rumah kami kecik aje..)

tak sabar nak tengok semuanya siap... dan berpindah ke rumah yang lebih aman... rumah sekaraang bukan tak aman... cume tak selesa nak duduk kat luar.... rase tak best... :p

aku share sikit gambar rumah.. kalau ada yang tak suke tu..jangan jengah ke blog ni.. dok diam2 je kat blog kamu... :)

 # ni lah bakal bilik jahit den 

 # dapur kecik kami belum siap pecah
 # ruang tamu
#pun belum tarik lagi ruang tamu kami

dari mana dapat duit...? mestilah pinjaman peribadi dan juga kwsp..itu je modal yang ada... aku ngan suami kan muda lagi... mana nak cekau duit kan? tapi takpe..insyaAllah...murah rezeki...

suami sediakan awal2, takot dia pulak kene pindah jauh... katanya sekurang2nya dia tahu isteri dan anak2 duduk dalam rumah sendiri... tak takot kene halau ngan owner ke ape kannnnn... :)

terima kasih suami... walaupun aku ni selalu terkurang,,, tapi kau yang selalu lebihkan apa yang kurang....

sobs sobs sobs...sangat terharu... :)

okey lah. tata

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...