Rabu, Januari 05, 2011

kisah tong sampah lagi

adey..
sungguh kurang asam gelugoq la itu worang~~!
tadi, sebelum ke sekolah, nak buang sampah, terus hilang selera nak buang sampah sebab ade lagi sampah terbaru yang worang itu buang...

sakit ati laaaa~~~

kenape? mengapa perlu membuang sampah ande di dalam tong sampah rumah saye? bukan ape, kan dah ade tong sampah masing-masing? saye bukan lah jenis yang berkira...tapi kalau dah sampah tu menyemak berlonggok-longgok disebabkan orang angkut sampah tak angkut-angkut (den pon dah poning baco ni haaa) bukan main busuk laaaa rumah ai~!

kecewa sungguh la duduk taman ni..

kumpul duit, beli rumah yang mahal sikit, pastu harap-harap dapat jiran yang baik...
kecewa betul!

dah tu... terpaksa lah aku membuatkan satu tindakan drastik, iaitu mangga tong sampah tersebut! haaa.. padan la muke ko esok-esok nak bukak tong sampah rumah aku, berkunci.
biar la ape orang nak kate.. jangan sebab kami baru pindah, kami ni generasi muda, ande ande sume layan kami begini... pelik benor dengan perangai manusia begini.. sungguh!

jadi, bermula esok hari aku kene lah rajin-rajin buang sampah kat lain.. takpe..asalkan orang tu dapat pengajaran...

entah la...

ade cadangan tak nak buat macam mane?

2 ulasan:

mike berkata...

ape kate ang belikan sebijik tong sampah baru,pstu tulis "tong sampah untuk jiran2"..letak kt depan umah tu..

chekgu Moe berkata...

mike...
haha.. menarik la idea mu! hahaha

Air ketuban bocor??

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsi pengalaman bersalinkan anak yang keempat pada September 2016 yang lalu. Sepanjang proses mengand...