Isnin, Januari 03, 2011

cikgu cik atau puan?

salam semua...!

fuhhh... hari pertama persekolahan memang sangat best!! sebab ape ye? sebab kelas belum bermula.. tadi hanya guru kelas yang banyak terlibat.. (ape punye cikgu daaaa~)

tapi, aku sempat jugak masuk kelas dan beramah mesra dengan pelajar ku. ya Allah.. mulut masing-masing memang tak boleh diam... ini tidak adil~!

terus aku buat undang-undang. dalam kelas, hanya aku yang bercakap. kalo mereka nak jugak, datang ke depan.. buat pengucapan awam. semua terdiam. angguk. hehehe.. berkuasa sebentar!

selesai berurusan dengan mereka...lihat jam.. okey.. terlalu banyak masa. maklumlah, aku ajar KH, 3 masa berderet.. jadi aku minta mereka buat kerja masing-masing sementara aku berurusan dengan ketua kelas..

sambil berborak dengan sesetengah pelajar, aku round satu meja ke satu meja, bertanya kan nama..
sampai di hujung kelas, seorang pelajar melayu, perempuan, mengangkat tangan dan bertanya...

"cikgu.....cikgu ni pangkat cik ke puan? ".....

semua mata tertumpu dan menanti jawapan dari aku...

"hmmm...perut cikgu yang macam ni nampak macam cikgu kuat makan ke?"....aku berseloroh..

semua ketawa...dan pelahan je suara pelajar perempuan tu.."oooo..cikgu dah kawen rupenye..."

aduhhh... perut oh perut... kehulu dan kehilir dah aku bawa, masih ada yang tidak perasan ketonjolannye (abes BM aku)...

okey, lepas ni memang kene pakai baju mengandung.. cepat carik atau siapa yang jual online? saye malas nak beli kat outlet...malas nak jalan-jalan lagi...hehehe..

=)

4 ulasan:

diana berkata...

hahah..
cikgu muka macam anak dara umur 17 kot..
tu yang diaorang kompius tu..

nadiah berkata...

hehe. agaknya molie nmpk muda kot sbb tu dia x pasan perot molie tu. hehe!!

chekgu Moe berkata...

diana.. wah... umur 17 tahun gitu... mebi cikgu kecik same saiz ngan dorang... huhuhu..

chekgu Moe berkata...

nadiah... tu la, budak2 ni nampak sangat berpandangan sekerat je.. tatau la boleh kawal dorang ke tak, nampak potensi dorang mcm molie kene bertegang urat gak nanti mase mengajar...huhuhu

Air ketuban bocor??

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsi pengalaman bersalinkan anak yang keempat pada September 2016 yang lalu. Sepanjang proses mengand...