~we have been together~

umur belog saye

Daisypath Friendship tickers
Tema Mistik Bhd.. Dikuasakan oleh Blogger.

Selasa, September 25, 2012

penangan basuh lantai bilik air

Assalamualaikum!

isnin cuti peristiwa... seronoknya tak perlu ke sekolah... :p
tapi selasa dah kene pergi sekolah... wawawaaaaaaaa...

jadi, ambil kesempatan mengemas di rumah baru yang tak berapa nak baru laaaaa... kalau tak, mana nak kemas2 rumah baru nih!!!

bilik air di luar memang dah cantik sebab kami renovate siap2.. bilik air kami ni haaaa yang huduh sungguh rupenye.. kalau ikutkan suami, dia nak tukar semua sekali! tapi, macam membazir je bagi aku.... kos nak bukak, pasang tu yang mahal... barang boleh cari yang murah jerrrr....

ni...nak jadi masalah problem.. suami bilas kain yang ada kandungan chemical kat sinki dapur.... waaaaaa... sudah sangat huduh rupa sinki tu...belum rasmi lagi... macam-macam dah cuba nak kilatkan balik... tinggal esok nak try guna sabun mandi lah...bikarbonat powder lah... tak tahu lah hasilnya macam mana... sedih!

frust menggosok sinki..aku ke bilik air kami ni haaa... duk menyental lantai bagai...bukan apa...aktiviti mengecat hari tu... suami just basuh biasa-biasa je.. alahai......... nak marah pun tak boleh..tahu suami penat sangat.. aku pun bukan boleh nak tolong nih!

usai menyental, mula sakit di bawah perut dan ari-ari.. sampai tak mampu nak berjalan... hmmm.. sakit lagi... tapi takde tanda... petangnya, aku ada janji dengan adik, temankan dia ke bank... dia tu jenis tak tau jalan... jarang berjalan sebab sibuk kat spital kan...

dalam bank dah sakit... duk dalam kereta pun aku pegun je... balik ambil adam, aku minta adik yang jemput dari pintu taska... kesian adam.. lepas ni mesti adam kompius, kenapa mama tak nak dukung adam!

mama bukan tak nak dukung sayang.. mama tak boleh.. nanti, tunggu adik keluar...lepas tu mama dukung selalu k... buat sementara ni... papa dukung adam tau!

ya Allah...
permudahkan lah segala urusan ku..
permudahkan proses melahirkan anak kedua ku ini...
ya Allah..
yang maha penyayang...
lagi maha mengasihani..
kurangkan lah kesakitan ku ini...
berikanlah aku kekuatan untuk menempuh minggu yang kritikal ini..

aminnn yaaa rabb al aminnnn...

2 ulasan:

enchikseseorang berkata...

ya allah, sungguh hiba dan terharu bila mengenangkan kisah ibu mengandung

... semoga segalanya dipermudahkan
amin...

molliesa berkata...

sayangi lah mak kite! hehehe

trimas atas doa! :)

~kawan-kawan blog yang comel dan hensem~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

jeng jeng jeng

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign