Rabu, Mei 18, 2011

44 hari yang penuh liku~

alhamdulillah...seronok sangat-sangat! sebab dah melalui hari-hari hebat selamat 44 hari berpantang! fuh..memang best la ai cakap you!

minggu pertama : 3 april -9 april 2011

lepas deliver adam, esoknya terus balik JB. mertua jaga. best! bukan mak sendiri tak boleh jaga. mak keje. kesian la kat dia. nak keje lagi. nak jaga anak yang tengah lemah lagi. takot kelam kabut. lagi pun, orang kata, kat mana-mana pun, tempat yang paling baik adalah disisi suami! cewah! masa mertua jaga..hari-hari makan sedap! fuh~ mane tak gemok! majlis akikah pun buat pada hari ke 4. takot lewat-lewat takde masa. hehe. masa ni, suami yang banyak tolong aku. mandikan, letakkan ubat. oh sampai temankan ke tandas! saya sayang suami saya! terima kasih sayang atas jasa baikmu! nak menangis kalau dikenang kembali!

minggu ke dua : 10 april-16 april 2011

adik ipar follow dari JB. so dia la jadik bibik. jaga makan minum aku. kadang-kadang jagakan adam.mandikan adam. adam nangis je dia amik dukung, Alhamdulillah. adik ipar aku baik sangat2! ade sekali dia tersalah information dari mertua. bagi aku makan jambu batu. aku ape lagi. pelahap la makan. pergh! tobat tanak makan jambu batu lepas ni! sakit beb!

minggu ke 3 dan ke 4 : 17 april - 1 may 2011

aku di ipoh. sebab suami berkursus di melaka selama 2 minggu. duduk di rumah sendiri mesti lah heavenkan! mana tak nye. mak aku dah belikan KFC siap-siap untuk aku..bestnye kalo berpantang macam ni! tapi 2 minggu tanpa suami di sisi, sangat lambat masa berlalu. sangat rindu okay!

minggu ke 5 dan 6 : 2 may - 15 may 2011

aku berada di rumah sewa yang bila dalam rumah je home sweet home..bila keluar rumah dah tak sweet dah! berpantang sendiri dengan suami. perghhh. lagi strict okay! ape pun tak boleh! ais??? lagi lah tak boleh.nyampah tau! tapi takpe.,,.asalkan badan baik..jadik macam anak dara balik..hohoho..boleh ker? entah la...

hari ke 45 nak pergi celerbate pun bukannye aku boleh makan ape yang best pun...sebab yang best adalah ais!..hehe..jadi..minum je la air mineral ye adik-adik!

so..saya sudah merdeka! anda bagiamana?

2 ulasan:

Teyn berkata...

bestnye moe ada baby dah! =)

tak sabar nak ada baby jugakkk!~~ =p

molliesa berkata...

teyn..nanti dah kawen boleh la..mama teyn bagi teyn kawin awal tak? hehehee

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...