Khamis, Oktober 14, 2010

katak paling kecil ditemui

katak ni ditemui di Taman Negara Kubah, Matang, Kuching. saiz dia amatlah kecik aje.. 10.6mm ke 12.88mm. nama saintifik dia ialah microhyla nepenthicola.

tengok je la gambar tu...memang katak ni kecik je kan?? hehe
nanti anak aku dah selamat keluar dari perut nanti..aku nak ajar dia tak takut dengan binatang, tak geli dengan serangga macam aku geli dengan lipas!

macam best je katak ni. kalau boleh bela kan best! =) haha. takde keje pulak bela katak. adeh =_=

Tiada ulasan:

Air ketuban bocor??

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsi pengalaman bersalinkan anak yang keempat pada September 2016 yang lalu. Sepanjang proses mengand...