Khamis, Mei 27, 2010

geram la pulak~!

semalam sape tengok aduan rakyat?

ohoh~!

mengujakan jugak tajuk semalam.

nak nak bile naik nama RISDA.
bukan aku yang keje. laki aku.

penduduk asli di pahang (lupe lokasi yang tepat) bengang sebab tanaman berkelompok mereka tak berhasil.
bukan pokok yang naik, hutan pulak..

" kami dapat anak pokok yang dah mati, macam mane nak tanam.." kate sorang wanita asli yang berumur

huh....? yaka?

sorang lagi kata yang mereka still terima bekalan seperti baja dari RISDA...so...?

ok, sepertimana fahaman aku,
tanaman berkelompok ni dibuat secara berkumpulan.
maksudnye tanah itu digabung dan dikongsi dalam usaha tanaman berkelompok itu. maknenye disini,
RISDA memang akan memberikan bantuan,
yang usahakan, kamu ler wahai orang-orang kampung sekelian.....!

" RISDA yang memegang pen, kami di orang asli....bla..bla..bla..." nyaring betoi wanita asli itu bersuara, dengan gaya tangan bersalut gelang emas yang tebal tebal....

ok. RISDA  bukan takat pegang pen, sebenarnye RISDA  bagi pen tu kat enko, then enko la yang pegang dan tulis macam mane pun. ish...!

aku bukan nak perbodohkan dan membodoh bodohkan orang asli. TIDAK!
cume aku nak kite bukak minda.
kenapa bila dapat pertolongan, dari A-Z kite nak orang tolong.
lepas tu hasil makan sorang2..
itu lah orang kite.

hish, angin memang angin bila tengok cara mereka bertekak meluahkan perasaan.
hoh~ ape kah?
lagi2 bila ini berkaitan secara tak langsung dengan aku...

(agak2 RISDA nak amik aku tak lepas ni? hahaha)
*********************************************************

okeh.
semalam ade satu cerita kat tv3 gak
pasal saka

nak check la aku ni ade saka ke tak..

huhuhu~ =_="

2 ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...