Jumaat, Januari 01, 2010

kenangan manis

salam semua..
semalam adalah hari terakhir hubby di UPM..
semalam juga, kali terakhir kami makan2 bersama keluarga opis di ZD..seronok..=)
ade pari asam pedas, ikan bakar, kuah asam, ayam panggang, kangkung goreng, tempoyak...semua best~!
that time..memang tak rase ape2 lagi..
rase nak melantak je..hehehee....

bila jam dah pukul 5.00petang...
masing2 dah nak balik...sorang2 wish goodbye, n goodluck..
yang tak rapat sangat memang tak kisah...sebab tak de perasaan sgt..
dengan orang yang selalu amik berat dan rapat tu yang buat kite rase sedih..
mula2 cikmat, dia banyak bagi pesanan kat hubby..kat molie pun..dia nasihat gak..dia memang bos yang baik..tak pernah jumpe bos sebaik dia..yang sangat ambil berat, dan jujur menjadi ketua...dan dia sangat happening~!!
cikmat ni suke wat keje2 yang best waktu masa rehat dalam pukul 1 -2 petang tu...
macam2 aktiviti, masak2 ade, kait buah pelam ade, kait buah durian..?, BBQ...aduhai...ade aje...=)
yang seronok, dia la tukang buat semua tu...kami ni hantam masuk mulut je...
dan, dengan beliau lah molie belajar buat kerabu mangga...serius~!! sedap gilos~!!!
cikmat...molie n hubby akan rindukan cikmat..
selesai berborak dan segala macam pesanan terakhir, beliau berlalu...
kami berdua memerhati dari belakang, molie lihat ade air mata bergenang dimata hubby..
molie tau..dia sayang sangat2 kat cikmat....=)
walaupun hubby keje kerani kat opis tu, tapi cikmat tak pernah layan dia sebagai kerani...cikmat latih hubby sebagai officer sebab beliau tau, hubby degree holder..bukan hanya ade SPM...=)
alhamdulillah..tunjuk ajar cikmat...terima aksih cikmat...jasa dia bukan kat hubby je..molie pun terasa..mana taknya, masa sem 1, molie kene tanam jagung,sayur dan ternak ayam...cikmat gak yang beri buku lama yang dia ada..walopon dia sayang sangat2 dengan buku tu...dia still bagi molie guna...sampai sekarang pun dia masih nak bagi buku yang berkenaan dengan ape yang molie akan gunakan untuk mengajar suatu hari nanti....terima kasih cikmat...
ada 2 orang kakak yang buat opis hubby huru hara...sorang kak shawal dan sorang lagi kak ayu..
time makan, dorang ni mesti duduk sebelah menyebelah..sebab senang nak berebut makanan...hehe...gelagat dorang selalu buat opis tu ceria...
molie selalu lepak opis sebelum dan selepas kelas...jadi, dah selalu sangat ngan dorang..
last person yang kami jumpe semalam kak ayu...kak ayu lambai kami, tapi dia tak toleh kat kami langsung, katenye dia takley nak tgk muke kami...nanti dia sedih...mase tu air mata molie dah meleleh dah...lihat muke hubby pon sebak je...molie tau dia sedih....
lepas packing all stuffs...hubby kunci pintu opis kali terakhir...tiba saat meninggalkan opis yang best tu....kami berlalu meninggalkan UPM....kedua-duanya diam...tak bersuara...

lepas ni...dah takde orang nak amikkan galah yang dorang sembunyikan atas atap opis...
takde orang nak amikkan buah pelam yang jatuh dalam longkang..
takde orang yang panjat pagar dan tunggu buah pelam kat seberang jalan..
takde orang nak teman tunggu buah durian gugur...
tak dengar suara kakak2 yang suruh molie buat air...
suara cikmat mintak tolong rebuskan daging sampai blackout satu opis..
suara cikmat tanye soalan pelik2 pasal pertanian...

semuanya tinggal kenangan..
sebuah kenangan yang sangat manis....
semoga kite jumpe lagi satu hari nanti....(T.T)

2 ulasan:

suriya berkata...

sedihnye baca entry u sis...
sabar ye...
setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
tp semua yg berlaku ada hikmahnya..
smoga sis & husband sntiasa dirahmati... :)

Puan Hafidamolisa Binti Ngah berkata...

thanks suriya...
memang sedih nak tinggal mereka yang dah menjadi macam keluarga..
harap dpt jumpe mereka lagi...

(T_T)

ADAB MENEGUR

Baru-baru ini banyak perkara berlaku dan aku simpulkan sebagai satu perkara yang memberikan aku sebagai satu pengajaran, tauladan dan juga t...