kalau pasir depan rumah aku pun kau amik..........

adoi... kemuncak sungguh!

ya Allah..kuatkan lah semangat aku nak hadapi kerenah mereka ini...

macam tau tau je bile aku nak rakam terus blah! ish! kene usaha lagi nih!!!!

finally aku tahu mane gegirl berak selama ni... sebab aku nampak pagi tadi... tapi mestilah bukan gegirl punye je kan? sebab berlambak lagi kucing liar lain yang merayau ke sini...

aku dengar bising-bising depan rumah... ape lah yang korang dok buat ye..

intai celah langsir... berusaha tu! kalo salah intai dorang akan nampak aku...aiseh~~~

rupenye dia dok gigih mengorek pasir depan pagar umah aku... memang betol-betol depan rumah!
pasir tu dia tabur kat jalan... kalau pasir tu ada tahi... takkan tabur kat jalan kot? pelik sungguh laaaaa~~
gegirl masa tu dekat luar..terus masuk dalam rumah bila ko dok datang korek-korek pasir tu...
kalo dah ko korek pasir tu... mane dia nak membuang lagi??? kesian la.. kang dia pegi buang kat rumah ko, marah pulak... komplen itu ini dekat tuan rumah kami... apekehe? memang saje nak buat tahap sabar aku terbabas tadi.... wahhh.. kenape aku tak ambush jer tadi...???? mau jage hati jiran la kunun~~ hek eleh!

ontah la... aku pun tatau nak kate ape.. mampu berdiam dan memberontak di sini saja lah.. tak lame dah... 7 bulan je lagi.. aku pindah je la lepas ni... tak mampu nak bertahan.. babai rumah yang selalu bocor bila hujan.. dan tuan rumah yang menanam tebu di pinggir bibir.... ho yeah!

waaaa... kenapa ko taksub sangat ye? terlalu paranoid dengan kotor ke? bukan ape.. tengah hujan lebat boleh amik penyapu, menyapu kat halaman,depan rumah aku lagi... hujan lebat ape? filem tamil kot? huhuhu....

kemudian, satu hal yang aku tak faham ko basuh kereta betol-betol matahari terpacak atas kepala... perghh.. gile kentang.. seminggu bape kali ko basuh kete ye? hebat sungguh!

astaghfirullah al-azim.... :(

Ulasan

Puan aiNa Rahman berkata…
karenah jiran yang betol membakar jiwa dan raga neh. nasib baik tahap kesabaran molie tinggi. hehe. xpe..lepas ni pindah je duk umah lain, mtk2 oke la jiran nnti k.
apek poyo berkata…
ni bkn ada udang sebalik mee..ni ada t ahi d sebalik pasir nih..wahahahah
chekgu Moe berkata…
aina.... huhuhuh... dia tegor kite takpe.... kite tak pernah nak tegur kerenah dia yang pelik2 tu... biar je la... malas nak layan..... kang molie beli pasir selori kang... hahaha

apek poyo.... hahahaahah... pepatah baru... :)
Dda Ly berkata…
heheh saba saba..mmg cam2 kerenah jiran..:)

meh ke rumah,
~damia dan selsema~
keep in touch ye..♥♥♥

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?