Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2010

gile penat~!

short update!

eh, zack zukhairi dah bertunang~??? hehe..

tahniah zack..=) tahniah itah.. kak molie doakan jodoh korang berkekalan..okeh...=)

harini, baru masuk hari ke 3 sekolah. penat turun naik tangga. esok akan cuba cerita pasal sekolah baru aku.

Alhamdulillah..hari ni jaga kelas budak baik2 dan nak belajar...seronok bila dorang ucap " terima kasih cikgu" dengan nada yang benar2 ikhlas...=)

semoga aku tabah di sini.

orait. siyes.esok aku cite. siap ngan gambar ok. okeh. tata.

p/s: kerani sekolah cuba nak siapkan sume hal berkaitan gaji...harap bulan depan gaji masuk! syiookkk!!
      ok bai!

=)

okey.
sekolah aku ialah





smk syeksen 4, bandar kinrara



yeay!!

eh, dah 3 bulan rupanya..dan esok..debaran menanti..=)

Imej
lorrr...

sudah masuk 3 bulan dah. yippie yeay!

nah, tepek gambar sekeping, mungkin bayi kelihatan begini di dalam perut.. hehe..

ihsan dari website perkembangan bayi alhamdulillah... ^_^

tapi ade sedikit mual tadi... melepek sahaja lepas balik dari shah alam..

dinner pun tak buat...encik suami yang penyayang belikan dinner...

alhamdulillah..syukur..suami ku baik yang amat.. bersyukur dinikahi beliau..

baru lepas gosok baju. bersiap-siap.

esok hari yang sangat penting!

Ya Allah, permudahkanlah urusanku esok hari.

Amin!

kelab shah alam... jumpe esok!

teringat

biar lah ape orang kata

aku teringat lagi kat adik

kat mane lah dia. anak2 dia

harap dia selamat

sedih lagi.

hanya yang pernah bela kucing je faham perasaan ni...

wuwuwuwwuwuuuuu~~~

ya Allah..sibuk betul lalat tahi ni lah~

yo~

jap lagi nak keluar pergi shopping. fuhh~
raya haritu banyak sangat saiz S dah habis..kalo saiz lain2 tu ade lagi... hehe..

now tengah tunggu tummy besar nak beli maternity dress,top,dengan seluar...hehe..
mesti macam comel je pergi sekolah pakai maternity dress...kuikuikui~

ehhh..laaaa..

tak sangka ade lagi Lalat tahi singgah kat sini rupanya...pastu dok kecoh-kecoh kat blog dia..kuang3...
kesiannye..dah la tu....

oppss...mengandung...tak boleh cakap yang tak elok2 tau...aku pun ade mak la..boleh nasihat aku bagai lagi tau...ko diam-diam sudah.. tak tahu cite diam la budak gemok~~ !!!! (ayayayaiii terlepas sudaaaa~)

eh, ni nak cite pasal bende lain ni..kacau betul lah... ~

isnin, 27 september 2010
akan ada taklimat di kelab shah alam. mungkin aku drive ke sana. mudah sikit kalau terus ke sekolah..
harap dapat sekolah area sini...lepas tu dah boleh cari rumah yang selesa sikit...bukan tak blh, malas nak pindah randah banyak kali.. buang masa,tenaga dan duit...

haaa..lepas ni kalo…

sudah 6 tahun rupanya...

Imej
heh...sudah 6 tahun perkenalan aku dan suami. hehe.. kejap je rasanye...semoga cinta kami mekar macam lagu yang mus nyanyi tadi,...bahulu mu mekar dihati ini~~~ =)

dan hari ni, masuk 11 minggu baby dalam rahim...semoga baby membesar dengan sihat ye...=) setakat ni..masih tiada alahan...cuma mual2 sedikit kerap..malam pun dah tak letih macam awal2 mengandung dulu...
alhamdulillah...Allah bagi ketenangan pada aku...=)

tadi ada terbaca, rupanya, pada awal kehamilan, ibu-ibu sangat memerlukan zat besi..zat besi ni la yang buatkan ibu-ibu mengandung kurang mengalami alahan..malah tak akan alami alahan..(mengikut pembacaan lah) jadi..amik la zat besi dari mana2 makanan atau supplement (baca:makanan tambahan)

=)

untuk minggu yang ke sebelas ni, bayi dalam kandungan akan mulai suatu proses pertumbuhan yang pesat dan mula mengangkat kepala ke atas jauh daripada dadanya. Alat kelamin luar pula mula terbentuk tetapi masih kecil sehingga sukar untuk melihat jantinanya samada lelaki atau perempuan…

gambar raya lagi. raya sakan ye!

Imej
ok.cukup lah tu. letih nak upload banyak2..hehe..=)

gambar raya!

Imej

tak payah la buat macam tu, macam budak-budak okey!

selamat hari raya ke 5 ya!

taknak entry sedih-sedih pasal adik lagi. rasanya dia dah boleh survived....harap-harap lah.

hmmm...entry aku kali ini sedikit emosi. luahan hati aku yang memang tak terluah pada orang tu. tapi aku harap dia baca. (kalo dia tak bodoh la..tapi aku rasa dia memang bodoh..ah! mulut aku sudah jadi jahat macam mulut kau!)

tak berapa nak faham dengan sikap kebudak-budakan yang sesetengah manusia miliki. tak payah la buat macam tu okay. entah la... ada jugak macam tu...macam tak betul je perangai kau nih!
kalo tak suke aku, buat kat aku je...tak payah nak libatkan orang lain. dah macam bangang je kau ni... kate umur dah 30 tahun. anak dah berderet. masih macam itu perangai kau? ish..ish...ish..

buat macam tu...nampak sangatlah kau yang salah. kau yang dok mengadu domba. lepas tu, ada pulak mulut macam jahanam dok potpet sana sini.hahaha...budak itu, macam mak dia jugaklah. aku ingat macam mana mulut mak dia mengata mak aku dulu. hoho..jangan ingat aku lupe ape mulu…

semalam hujan lebat, adik tidur di mana...

masih di sini.

aku belum bertolak ke ipoh. ibu masih di terengganu,
mungkin sedikit lewat aku baru bertolak dari sini

semalam,
aku lawat adik dan anak-anak dia.
nampak kurus
mungkin seharian tak makan.
kesian

menangis sekejap

kalau ikutkan hati
hendak je aku kutip balik
bawak balik
bela dirumah

tapi apakan daya
aku tak mampu dah
kesihatan asyik terganggu sejak dua menjak

raya pun dah tak seronok
badan lemah
mual-mual

tapi takde muntah-muntah
cuma penat

petang ni aku nak tengok adik lagi
apa khabar adik....

semalam hujan lebat
guruh pun bukan main lagi bedentum

kesian adik
mana dia tidur
macam mana dia jaga anak-anak dia

teringat pulak
bila aku nak masuk dalam kereta
copot ikut
datang dekat
aku halau
copot pergi

menitis juga air mata ini...

kesunyian itu tetap ada

semalam...

aku dengan drastiknya buang adik dan anak-anaknya.

sedih...

memang sedih....

lepas tu mula menangis...

teringat adik makan ape..anak-anak dia tidur kat mana....

adik.....sorry ye....

mama tak mampu nak jaga adik dah.....

=(

Alhamdulillah...Sebelum Takbir Dapat Berita Gembira..

Imej
akhirnya, terjawab segala persoalan dibenak kami semua. penantian adalah suatu yang menyeksakan...=)
aku antara kawan-kawan DPLI yang duk ternanti-nanti keputusan untuk posting. Alhamdulillah....lepas ni.. dah boleh memulakan tugas sebagai guru.

aku dapat tahu pun daripada seorang kakak yang tidak kedekut info... memang selalu, dia yang bagitahu... =) senang punye kawan sebegini...

thanks kaklin!

Alhamdulillah....walaupun negeri selangor je yang aku tahu lokasinya buat masa ini... tak tahu lagi sekolah mana...macam mana sekolah tu...pelajarnya...ya Allah...harap sume ok lah... tenang sikit nak beraya ni..

okaylah.. aku sebenarnya masih lagi belum sihat sepenuhnya. badan lemah dan alergik pulak. naik gatal-gatal. tangan memang tak boleh pegang benda...tak boleh buat kerja... menaip boleh la..

ok semua.
salam aidilfitri.maaf zahir batin ya

makan kuih ingatlah aku sekali..hehe..=)

cermin itu pecah kerana batu atau memang ade orang sengaja pecahkan?

Imej
salam.

kesihatan diri sedikit terganggu sejak sabtu lalu. mungkin alahan sedang menghampiri aku? hehe. alhamdulillah.. dapat aku merasa nikmat ibu mengandung. ye, memang sakit. walaupun hanya mual-mual. tapi aku bersyukur...=)

demam teruk sejak sabtu, melarang aku dari berpuasa. jadi, tak penuh la puasa aku tahun ni..3 hari tak puasa. adoi..jenuh mengganti la nanti..harap2 takde la masalah ye.

oh. tadi petang sebelum berbuka. ade berita sedih. kereta kene pecah. cermin tingkap sebelah pemandu dihentam sampai lebur. banyak serpihan kaca di tempat duduk sebelah pemandu. yang peliknya, satu barang pun tidak tercuit. sah! orang tu bukan nak curi barang, dia nak pecahkan cermin tingkap je. lantak kau lah sialan (oppsss..terlebey sudaaaa..)

marah pun bukan dapat apa kan. jadi amik jalan tengah. redha. pegi bengkel, repair. dah siap pun kereta aku. lepas ni kalau pecah lagi....tak tahu nak cakap ape... dan yang penting, aku doa, moga si polan ni dapat balasan yang setimpal. mane tahu lepas n…

18 milimeter!

Imej
hehe..macam gini lah gambar scan tu...=) kecik je...18 mm...=) tapi jantung dia kemain lagi kencang! Alhamdulillah...=) membesar dengan sihat bayiku ini..

hari ni penat sikit. sakit belakang tak payah cakap lah. dahaga terasa nak minum je air paip bila amik air wudhu..huhu..nasib baik iman di dada kuat lagi..hehehe

mata terasa panas je ni. ade sejam lagi nak berbuka. hari ni berbuka kat luar. seriyes tak larat. berbaring je ni..tak seronok la macam ni.

oh, sebenarnye, aku pegi check up hari ni untuk 1st appointment aku. sekali doc tanye aku. awak takde alahan ke? ape2 masalah?

takde.

ish, biar saya scan lah dulu ye. sebab haritu tak nampak. takot takde isi pulak....(sebab aku wat UPT test kat klinik lain)..jadi dia merasa sedikit musykil la..

sekali scan...taddaaa~~~ huhu..terus aku nampak..doc pun tengah kelam kabut dok carik. hehhee..

awak nak dengar jantung dia?

nak!!!

dup dup dup dup!!! duuuuppp!! (tu bunyi aku tergelak..hahaha)

laju gila jantung dia...ahli sukan ni..hehehe..

le…

dapat duit raya! Alhamdulillah, mari buang yang keruh, ambil yang jernih!

Imej
tadi aku ke sekolah yang aku praktikal dulu. terlambat sikit ke sekolah, harini budak-budak balik awal. pukul 10.30 pagi. tapi cikgu kene balik pukul 12 tengahari.hehehe.

sempat la tadi jumpa dengan cikgu cikgi kat situ. seronok! sebab kedatangan aku disambut dengan baik. cikgu yang aku tak berapa nak baik dulu, dah baik balik dengan aku. syukur ya Allah.. seronok pulak bila dia hulurkan tangan untuk bersalam. tanpa teragak-agak aku menyambut tangannya. =) terima kasih kak. kite dah baik balik. hehehe..=)

tapi tadi cikgu cikgi sibuk dengan hal masing-masing. maklum lah kan, hari terakhir ni. banyak kot bende yang nak diselesaikan...takpe lah. aku okey je.=)
dapat jumpe kak Aishah. seronok! banyak dah berubah, yang aritu perut boyot dah slim, yang slim, mula memboyot. memang murah rezeki cikgu-cikgi kat situ.

dikesempatan tu, aku jumpe ustaz bawi, tunjuk bukti yang ade orang mesej berbaur lucah, guna nama dia. hehehe.kesian ko bawi. tak pasal-pasal.
pada budak tu, insaflah ye. tak lame…