khasiat buah-buahan

pelam gajah.

buah jambu

hari buah sedunia. hari ni lunch dengan buah. bukan ape. sebab kami berdua tak sihat. dari pagi melepek je. so, terpaksa makan buah je. nak masak atau beli tak larat. tapi online...mesti lah larat kan.... buah yang kami berdua habiskan, jambu, ada 2 jenis...then mempelam gajah. ye kot. haha...nasib baik ade buah dalam fridge. kalo tak..kebuluq la kami. sebab biasenye malam sabtu ni pegi pasar borong......

nampaknye, kami berdua dah ok sikit. sikit je. nasib baik tak demam. kalo lah demam. susah tu. jom kite bace sikit ape khasiat buah jambu dan pelam ni.

buah jambu
vitamin C, A
kaya dengan serat
air (opkos la)
anti radang
hentikan pendarahan

buah pelam
air
serat
vit C
protein
lemak
karbohidrat
fosforus

wah! banyak sebenarnye khasiat. korang nak lebih, sila google k.
apa2 pun. makanan yang kita amik kene seimbang ok. baru ade ummppphhh!! hehehe..

rajin2 kan lah diri makan buah ye kawan2..

nah, layan gamba gegirl tengah tido tadi...



nyenyak gile!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?