Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2015

zikir

subhanallah
walhamdulillah
walaa ila ha illallah
Allahu akbarcuba amalkan..penat jadi bertenaga
lemah jadi gagah
derita bertukar bahagia
sepi tidak terasa
kurang menjadi lebih
ada menjadi sempurnaindah. ucaplah setiap masa.
setiap kali kita menhirup udara.sekurangnya bila kita melihat nikmat didepan mata.

intergriti

Imej
assalamualaikum.Intergriti.
pada aku,intergriti adalah sangat subjektif. macam orang beri dan terima rasuah,orang yang tak jujur dalam kerja,orang yang ambil kesempatan,orang yang membodek,orang yang buat sesuatu kerja kerana sesuatu imbuhan. itu semua terletaknya intergriti. perkara dalaman dalam keperibadian seseorang.aku tak berani jamin intergriti aku 100% kerana aku manusia. nafsu aku akan memberat dari amanah. semua manusia pun begitu. jangan tipu!siang tadi,aku wajib hadiri satu kursus intergriti di mana yang memberi talk adalah seorang tokoh guru tahun 2014. aku kagum sebab beliau bersahaja.telus dan sangat tepat. banyak kali dia buli pengetua dengan unexpected jokes. she is truely amazing. she is funny!seorang bekas pengetua berpangkat jusa C,dimana kata beliau,tak pernah angankan dan impikan pangkat itu. beliau sangat ghairah dengan pendidikan. dimana intipati pendidikan adalah kasih sayang. aku sangat setuju dengan beliau.intergriti di kalangan guru. pada aku, SANGAT BERAT…

adra dah pandai berjalan

alhamdulillah..
adra dah pandai berjalan. tapi bukan sepenuhnya lah. dah boleh melangkah..paling jauh 13 langkah..dah agak stabil...sekejap je dah pandai jalan..lepas ni mula nak bercakap pula...syukur...walaupun penat menjaga bebudak ni sendirian. alhamdulillah..Allah anugerahkan aku kekuatan.. kekuatan yang aku sendiri kadang-kadang tertanya mana datangnya...seminggu ni..otot perut sebelah kiri sakit..jadi kene berehat sebaik mungkin..perlu bantuan ubat juga. bila sakit baru aku makan..kalau dah hilang sakit..lega sikit nak buat kerja..dari mana datangnya sakit tu..sebab turun naik tangga cepat sangat. lepas ni kene be more relax... :)