Catatan

Tunjukkan catatan dari 2013

hobi baru saya!

Imej
Kisahnya, memang dah lama nak buat bende comel macam ni, tapi tak berkesempatan. Tambahan nak berjinak buat bisnes... Kadang tu kene extra rajin cari ilmu.. Ilmu mesti ada, bakat kalau ada, itu dikira kelebihan, dan minat mesti wajib ada! Kalau tak, ke laut la apa sahaja yang kita buat.Semoga Allah permudahkan semua urusan ku, murahkan rezekiku, majukan perniagaanku... Aminnnn...Kalau ada yang mencari pin comel untuk dikenakan pada shawl, boleh wasap ke 0124698495 atau tengok kat instagram @mrsbenggo k.. Gambar upon request la buat masa ni, sebab masih dalam proses pembikinan. Jangan risau, harga memang cantik dan kalau beli banyak boleh diskaun... Dan, setiap pin takkan sama dengan pin yang lain, saya akan buat dalam kuantiti yang sedikit sahaja...biar nampak handmade sikit kan... Dan juga boleh customade ya....Ajak member kongsi beli dengan member pun ok gak! Jom support saya k! Dan satu lagi, untuk pengguna supplement shaklee, saya nak buat promosi, beli supplement dengan saya, aka…

penyakit hati

Imej
Sungguh, aku tak pernah pun terfikir untuk rasa penyakit hati ni ada di kalangan kita.. Tapi, sebenarnya memang ada.. Tak tahu lah apa yang di hasadkan sangat. Mungkin jenis tak reti duduk diam kot. Jenis cepat panas hati kalau orang lebih dari dia agaknya..Sudah-sudah lah tu.. Tolong jangan jadi pengecut lagi.. Kalau berani, berdepan lah. Jangan baling batu sembunyi tangan. Palingb aku takut, di depan bukan main baik lagi..tapi di belakang........Minta jauh la semua ni.. Published with Blogger-droid v2.0.10

mikael datang rumah mama ngah!

Imej
Sekejap aje si kecik ni singgah kat rumah mamangah... Sejam dua je, dah balik melaka balik... Mamangah pun tak sempat nak bekalkan kat mama mikael multivatamin untuk booster susu ibu.. Nanti lah mamangah postkan... Nah mamangah tepek sekeping dua gambar mikael dengan papangahnye.. Nanti kite jumpe lagi ye..Buat yang mencari supplement terbaik untuk diri atau keluarga, boleh dapatkan shaklee.. Supplement terbaik anda!
Boleh hubungi saya juga ya! Whats app/mesej : 0124698495Published with Blogger-droid v2.0.10

tak boleh nak lelap

begini lah kalau jauh dengan suami...memang payah nak tidur....

tapi ade tipsnya...

mudah aje..

zikrullah.. hehe..

perkara yang aku suke buat masa duduk dalam kereta (sebab kereta dah lama, mak kasi pinjam kejap, radio rosak, kesian kan aku? ) ialah istighfar...

hati rasa tenang aje..

badai melanda macam mana pun, aku cool aje..kuikuikui..

lepas ni akan giat menulis balik...banyak benda nak tulis...banyak gadget nak rembat untuk tahun 2014 ni... maklumlah cikgu sekarang dah mula kena update profile dalan vle frog. memang katak kegemaran lah! :)

ok..nak tidur dulu..
salam..

pengalaman minum ESP SHAKLEE

Imej
Assalamualaikum!Lamaaaaaa sangat tak update... Dua bulan sekali baru nak update blog..ish ish ish...camne nak glemer nih? Ahahahhaa... Cik kak menulis bukan nak glemer... Menulis ni umpama terapi sebenarnye...Berbalik pada tajuk di atas. Saya, sebagai ibu muda, ewah... Sentiasa nak jaga penampilan, nak jaga kesihatan, nak jaga serba serbi lah katanyaaaaa.... Jadi, dah dekat 2 bulan saya minum ESP shaklee ni..cuma pengambilan tak secara konsisten..
Lately baru betul2 minum berjadual..makna kata, bangun pagi, lepas air suam, saya akan ambil sesudu serbuk ESP ni, bancuhkan dengan dua sudu milo tanpa susu atau gula... Memang sedap! Apa yang saya dapat, energy dan tak perlu ambil makanan berat pada awal pagi... Kadang2 jam 12 tengahari baru saya rasa lapar... Untuk yang nak diet, memang sangat sesuai!Ramai juga pengguna kata, ibu mengandung, yang amalkan pengambilan ESP, kulit bayi nanti sangat cantik! Oh, tak sabar nak lihat hasilnya nanti, sebab saya sedang membawa bayi comel yang berus…

wandering mind

Salam ahad semua!Lately, suka sangat berfikir. Entah lah. Banyak benda nak setel sebelum cuti sekolah. Sometimes, its not good. Tapi, wandering buat hati aku lega. Lega dan rasa bebas dari pemikiran sebelum ini.Maybe, lain orang, lain cara mereka nak motivated balik diri sendiri.. Itu cara aku agaknya. :) Happy sunday peeps!Published with Blogger-droid v2.0.10

lamanya tak update blog! sibuk pasai apa tak tau nih!

Imej
Assalamualaikum dan selamat sejahtera!Fuhhhh...! Fuhhhhh.....!!!
Ya Allah... Lama dah tak jenguk ke mari.,, terlalu sibuk dengan kerja hakiki... Sejak dua menjak duduk jauh berpjj dengan suami, tak sempat nak uruskan diri para blogger oi!Dikesempatan ini, aku nak berkongsi satu khabar yang dah lama, tapi baru nak kongsi dengan kengkawan blogger. Hehe.. In shaa Allah, 2014 nanti aku dan suami bakal menimang cahaya mata lagi. Anak ketiga kami. Doakan aku dan baby sihat ya. Doakan aku dikurniakan baby perempuan pula.... AminnnnActually, many things happened in two months back. Ade yang menyentap jiwa, sampai nak tumbang aku ke bumi, ada yang begitu seronok macam nak melompat capai langit! Cewah! Gittew la kalau dah mula nak bermadah!Anyway, sekarang, sibuk dengan tugas di sekolah. Bizi key in macam2.. Documentationkan macam2...rasa naik pening naik migrain pun ade.... Tapi..apakan daya.nak hadap cuti, ko hadap la kerja menimbun..unless, kalau cuti nanti mahunke sekolah! Hehehehe....Anak …

minggu sibuk

aduh. tak dapat nak menulis lagi. banyak yang aku nak tulis, tapi perkasam aja dalam kepala. otak jadi beku. heh. otak beku tu bukan bijak ke?

hari ni pengalaman istimewa. jumpa insan yang dah lama kenal. tapi tak pernah jumpa.

jumpa lagi sayang!

menatang apa bio velocity tu?

salam semua.
nak kongsi sikit pasal bio velocity. korang pernah dengar tak? aku pun baru dua minggu kenal bio velocity ni...hihi..

ianya sehelai pelapik tilam bersize queen.
kita hanya perlu tidr je atas tu dan...wallahhhh!
memang best lah tidur guna bv ni...

kalau tak caya, jom lah demo dengan saya!

whats app 0124698495

happy 4th anny dearrrrrr!

Imej
Alhamdulillah..sudah masuk 4 tahun membina kasih dengan sang suami. Kalau ikutkan dah nak masuk sedekad kami kenal.hehe..lamanya!Ya, sorang kat hulu, sorang kat hilir.
Semoga Allah sentiasa lindungi rumahtangga kami..I love u dear! Published with Blogger-droid v2.0.10

ramadhan datang lagi!

Salam ramadhan semua!
Tak nak banyak tulis kat sini, marilah kita kumpul pahala sebanyak yang mungkin, anggaplah ini ramadhan terakhir buat kita semua!
Tak menang tangan nak handle anak2 iolss nih..Moga ibadahku diterima.
AminnnBuat semua, ampun dan maaf dipinta sekiranya ada terkasar bahasa..
:)Jangan lupa sahur ya!Published with Blogger-droid v2.0.10

siapa cepat dia dapat!

Salam sayang semua!
Hari ni dah masuk bulan baru, julai, bulan kami ni.Jadi, tak nak simpan sendiri dah. Nak ambil peluang kongsi dengan semua pembaca yang kita boleh ubah sesuatu kalau kita berani untuk ubah! Ini bukan pilihanraya k, ini nak kongsi cara, macam mana nak hidup lebih selesa dari sekarang.Jangan risau. Ini bukan skim cepat kaya..bukan tipu orang. Ini adalah peluang untuk kita ubah taraf hidup buat yang ingin berubah. Macam saya dulu, berapa kali kot orang asyik tanya, promote, tapi mungkin kali ini baru terbuka hati untuk berubah. :) Kalau nak tahu apa yang boleh saya bantu, jangan malu dan segan untuk hubungi saya k. Takde modal, kita usaha. Takka dapat duit dari langit kan? Siapa yang usaha, maka untunglah dirinya. Ini peluang perniagaan, kalau tak cuba, kita dah tentu gagal, kalau cuba dan terus berjaya, siapa untung?Jangan fikir panjang.
Lakukan perubahan drastik saat ini juga!Sms/whatsappHafidamolisa Ngah
0124698495
Fb: hafidamolisa ngahJangan tunggu!Published with …

pelapik tilam yang best!

Ok. Macam ni, aku ada satu pelapik tilam ni. Beli dari hai-o. Biase la, sebelum nak jual, kene lah try test dulu kan?
Nama pelapik ni bio velocity sleep mate.
Memang kawan tido lah! Sebab ape? Sebab buh je badan, terlelap terus! Walaupun lelap hanya beberapa minit, badan jadik segar..seriyes beb!
Ni bukan kelentong, ini benar, bukan bohong!
Kalau u olss nak tau betul ke tak pelapik tilam ni berfungsi macam ni..
Boleh roger kat fb atau di sini k..
Menarik ni!
Buat yang nak lari dari beban hutang, hidup bebas tanpa hutang, jom, ikot saya sama2 bina kehidupan yang lebih baik! Kalau kita tak mulakan langkah, tak berani nak ubah apa yang ada sekarang, nah, jadi lah seperti sekarang! Siapa kisah? Kan?:)Published with Blogger-droid v2.0.10

pb

Pb.Ape bende tuuuu?
Nanti kite cite k!:)Published with Blogger-droid v2.0.10

kalau kita tak ubah, siapa lagi yang mahu ubah?

Aku buat satu keputusan drastik, yang aku tak tahu aku mampu atau tidak untuk buat...
Semoga aku terus kuat
Semoga semangat aku terus membara!Ya Allah, permudahkan semuanya!Published with Blogger-droid v2.0.10

lamanya tak berblog!

Imej
Hai lah....
Hidup segan, mati tak mahu dah blog ku ini....
Bukan tak minat menulis dah....
Kekangan masa!Ok, akan kembali menulis!
Salam saaaayaaaang semua! Published with Blogger-droid v2.0.10

akid 6 bulan

Imej
Salam!Alhamdulillah...
Akid sudah pun masuk 6 bulan...
Sekarang galak nak berdiri memapah..
Selalu aje jatuh bergolek..
Kepala hempas ke lantai...Walaupun aku ada disisi,
Tetap tak sempat nak sambut akid jatuh...
Hmmmm...Suka buat bubble...
Sebut mamamma, tatattaa..
Pandai gelak..
Dah mula kenal orang..Paling best...
Akid tak kisah pun dia duduk dengan siapa...
Dan akid boleh tidur hanya bila dihenjut, di ayun-ayun...
Alahaiiii...Jenuh!Layankan gambar akid!
Mama dengan abang adam pun sibuk jugak..heheMuhammad akid arman,
Moga anak mama jadi anak yang soleh...
Anak yang baik...
Anak yang pandai...
Anak yang mudah dijaga...
Sihat selalu ye sayang...Published with Blogger-droid v2.0.10

Papa ke Mekah

hai~
lewat malam, awal pagi aku menulis.. semalam aku tak berkerja, cuti, ke KLIA menghantar papa mertua, beliau akan menziarah Mekah selama 2 minggu atau ertikata lain, buat umrah...
aku, suami dan anak-anak sahaja yang ada, keluarga di Johor hanya hantar papa naik bas dengan rombongan lain..
sebenarnya, suami sepatutnya ikut sekali... tetapi, bukan rezeki suami aku... terpaksa dahulukan aku dan anak-anak dahulu... jadi, aku niat...aku berazam.. duit gaji aku..aku akan simpan untuk ganti balik dan juga sebagai hadiah buat suami... :) aminnnn... moga-moga ada sinar untuk kami sekeluarga ke sana...
aku lihat, riak suami sedih.. ya lah.. ayah kesayangan tu.. aku, aku lain..aku tak membesar bersama ayah.. jangan keliru.. ayah aku masih sihat.. cuma ibu yang membesarkan aku..ayah juga terlibat dalam proses pembesaran aku... cuma ayah aku jauh.. tapi ayah aku tetap ayah yang bertanggung jawab..
masa di klia, aku cool saja.. nangis pun tidak... suami pun aku lihat ok saja.. mungkin dia simp…

MAA2 DAH BOLEH MERANGKAK!

Yeayyyy!!Tepuk! Tepuk! Tepuk!Akid dah mula merangkak dengan lajunya... Hehehe...
Lepas ni aku tak boleh leka lah...
Kene alert kat mana akid akan selalu round...Umur 5 bulan 1 mingguHisap jari
Dah pandai grab barang, bawa masuk mulut
Kalau aku hulur tangan, akid akan sambutAdam pulak, setahun 11bulan, 1 mingguDah mula bercakap, walau aku tak faham kesemuanya...
Dah cam semua family members...
Pandai buat lawak
Sangat hebat bila menyepak bola..ada bakat...
Tinggi 90cm..
Nampak muke nakal..
Orang kata, nakal ni bijak...
Yeeelaahhhh tuuuu~~~Published with Blogger-droid v2.0.10

sepetang bersama adam!

Imej
asyik-asyik, adam je aku sebut kan?bukan ape..memang banyak aktiviti aku buat dengan adam... akid aktivitinya tido je la...

ok, tak nak cakap banyak...errr..tulis banyak-banyak...
layan video dan gambar adam ni ye uolsss~
# budak adam kalau mandi macam ini lah, apa dia buat semua yang mama buat sebelum mandikan dia.. alahai..


 #gigih mendukung si kopi

#hensem lah sangat~
tengok...betapa budak sekecil ini begitu cepat menyerap perlakuan orang disekeliling... semoga berjaya mendidik anak-anak ku ini...
#seronoknya duduk rumah, tak perlu kerja.. :) berangan lah kau~

demam

Terjaga sebab adam panas sangat...
Dah sumbat ubat bontot...panas macam dah surut sikit...
Cepat sembuh anak anak mama...Kalau dua dua sakit,
Payah mama nanti...:(Published with Blogger-droid v2.0.10

adam is 1 years old and 11 months

Imej
tajuk tak agak-agak dalam bahasa inggeris gitu..

alhamdulillah..
sekejap je masa berlalu
adam dah nak masuk dua tahun...

sekarang progress adam ialah dia dah mula nak bercakap..
walaupun sekarang hanya beberapa patah perkataan je, tapi mama dengan papa faham apa yang adam nak..

contoh, macam mama tengah mengadap pc, adam mesti datang menyibuk dan cakap "tepiiiii..tepiiii" haha.. sangat menyibuk ok..macam mama jugak.. -_-"

adam dah mula luahkan apa yang selama ni mama dok sibuk cerita kat dia..
kalau tengok gambar..adam dah cam orang dalam gambar...
dan kalau dia nakal sket, aku mesti ugut dia dengan panggil nama papa atau pakteh nya..

untuk pengetahuan semua, pakteh adam ni suka sangat membuli..sebab itu lah adam takut sangat dengan pakteh..
dengan papa, mula dulu dia tak takut, sebab mama asyik tak bagi papa marah adam.. tapi sejak mama dah beri lampu hijau..adam nampak berdisiplin sikit..sikit jer la..budak lagi kan... :)

adam suka sangat dengan bola. dan dia tahu ten…

bersawang weh!

Assalamualikum semuaaaaaa!!Adoiyai...lame betul tak jengah blog...siriyes...sibukkkk sangat sangat!
Banyak cerita nak kongsi...tapi tak terkongsi...hehehheLast 17 februari, umur aku dah masuk 28 tahun...alhamdulillah...masih diberi peluang untuk bernafas.... Moga aku menjadi manusia yang lebih baik dari sebelum ini....Dah masuk bulan mac...maknanya dah sebulan suami bertugas di kuala kubu bharu..tapi yang bestnya, suami selalu je balik rumah, sebab meeting di shah alam... Takkan nak lojing kat hotel kot? Hehe...Setakat ni, aku masih mampu uruskan dua anak yang semakin besar dan bijak tu...
Akid dah masuk 5 bulan...nampak macam nak merangkak dah... Adam pulak, dah boleh sebut perkataan, banyak benda yang diserap dah diluannya...pandai adam!Disekolah, aku kalut sangat dengan pbs. Serius banyak kerja. Tapi, alhamdulillah..kawan kawan semua satu kepala...semua jenis yang menyokong satu sama lain...seronoK..:-)Baaaaannyyyaaaakkk nak cite, tapi ini je mampu....ni pun curi curi menaip masa …

kena biasakan diri!

Hai uols!Hmmmm...
Banyak cerita nak kongsi, tapi kekangan waktu...penat di sekolah, tak sempat nak kongsikan dengan pembaca semua...Minggu sedih bertimpa-timpa..
Lepas kematian abu, suami pula diarah bertukar ke kuala kubu bharuTapi, itu namanya dugaan..
Aku kena kuat..
Kena biasakan semua ni...Anak anak akan aku jaga..
Bukan tak harap pada suami,..
Biarlah anak ada dengan aku,.,
Suami pun sibuk nanti..
Biar hujung minggu mereka bertemu...Oh, aku ada kucing baru...
Kopi puteh, dan snowy ninja...Aha,,..suami kata nama tak sedap..
Hmmmm...
Takpe,,,
Lepas ni ubah balik nama kucing kucing tu...:-)Published with Blogger-droid v2.0.10

:(

Februari...
Akan mula satu perjalanan hidup yang baru...Ya Allah...
Permudahkanlah segala urusan hambaMu....Published with Blogger-droid v2.0.10

mati itu pasti

Imej
Aku tak sangka...
Hari ni.. 22 januari 2013 ada lukisan sedih dalam hati aku...Abu pergi dalam pangkuan..
Betul2 aku di klinik vet...Abu..
Aku bela saat aku mula mengandungkan akid..
Saat getir pertama, kaki abu patah..
Ke hulu, ke hilir aku bawa abu untuk rawatan terbaik, dan termampu aku...Kini, tiada lagi getir..
Hanya kenangan..Buat yang tegar bercinta sahaja tahu perasaan itu..Abu, selamat aku dan suami tanam tadi..
Lewat malam..Mohon aku...
Agar abu tetap doakan aku..
Agar abu pernah bahagia jadi kesayangan aku...Abu,
Kau cuma satu.Gambar terakhir abu..:"(
Published with Blogger-droid v2.0.10

exhausted!

Ya Allah...
Rasa macam tak bernafas minggu ni....Semoga Allah permudahkan segala-galanya....Published with Blogger-droid v2.0.10

tahun baru tiba lagi! 2013, syukur!

salam tahun baru 2013!

hari ke 4 baru dapat update blog..hehehe.. sibuk sangat di sekolah..
memang tak sempat duduk..kecuali solat dan pam susu untuk akid.. :)

syukur..masih diberi kesempatan untuk menggalas tugas sebagai segala-galanya..

azam tahun baru? biasa saja..  berdoa agar dapat buat yang terbaik sepanjang tahun 2013 pula..

tahun baru sangat kalut dengan pelbagai tugas di sekolah!
tapi, bila balik rumah..aku pulang sebagai isteri dan ibu..hehehe..

no homework ok! :)

selamat tahun baru semua! :)