PBS

assalamualaikum!

hai sume~

ahhaaaa... baru sudah meng~key~in markah budak2 dalam pbs..
kalau cikgu cikgi mesti tau apa itu pbs~

kalau sebut pbs~
kompem mengeluh je la semua orang!

pentaksiran berasaskan sekolah

sistem ni dikenalkan tahun lepas untuk sekolah menengah, hanya mula dengan tingkatan satu la... (setahu aku lah)... tapi baru mula tahun ni...
subjek paling smooth sekali dengan sistem ni subjek KHB sebab subjek ni memang dah siap semua dah..tinggal nak rizo dan uji pada anak murid...

bila sistem ni diwujudkan, maknanya dah takde sistem peperiksaan macam biasa ada tu.. memang dah takda, kecuali kalau pengetua sekolah nak adakan jugak..so, terpaksa la ikot..

bagi aku sistem ni mudah kalau materialnya dah sedia ada...
macam buku latihan tu..
bila nak guna je, guna...
bukan nak kene rizo....rizo.....rizo.......

bukan apa, mesin fotostet bukan satu sorang kat sekolah..
nak fotostet sendiri pun boleh jadi isu... biasalah tu...

jadi, sistem ni banyak kelemahannya...
salah satu nya... budak2 sangat seronok takda exam...
asek main2 dalam kelas...
cikgu menjerit macam monyet pun dorang tak kisah sangat dah...

sebab kalau diuji pun, cikgu masih akan tolong, sebab cikgu nak kejar key in markah dalam sistem...
key in ada due date jugak...

beban kerja makin bertambah-tambah-tambah-tambah.... ^___^

entah lah...
aku seronok mendidik..
aku teruja berkongsi ilmu dengan murid..

tapi, kadang2 keseronokan, keterujaan itu terbantut...

#rasa nak je beranak awal... tapi nanti menyusahkan pulak.. tak nak lah...

buat anakandaku yang tersayang..bertahan ye..mama kene kerja keras sebelum kite bersua..
mama janji..mama habiskan kerja, mama jaga adik dan abang sepenuh hati bila mama cuti nanti.. :)

okeh, nak tunjuk gambo raye sekeping~!



merahnye maklonggggg~~~ ;p



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?