~we have been together~

umur belog saye

Daisypath Friendship tickers
Tema Mistik Bhd.. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, April 27, 2011

tidur meniarap!

Actually, bende ni common thing..tapi saje je nak tulis sebab ada info sebenarnye nak dikongsi. Adam dah berumur 25 hari. sejak 2-3 hari ni dia dah tak boleh nak tidur baring macam biasa..mesti dia terjaga..so sekarang aku tiarap kan dia. nampak tido dia lebih lena dan lebih lama. (ngelat eh!) mengikut apa yang aku baca, sebenarnya tak berapa nak digalakkan bai tidur meniarap. sebab boleh berlakunya lemas. (kes baby tak dapat bernafas dan dia tak boleh nak angkat kepala dia) seperti nama penuh adam..dia memang kuat. ARYAN..kekuatan penuh. memang dia akan berdiri kalau kita dirikan dia. maknanya dia akan betul-betul guna kaki dia untuk berpijak. angkat kepala pula adalah sesuatu yang sangat mudah untuk dilakukan adam. well done anak mama!

secara pro nya, tidur meniarap ni boleh elakkan bayi tertelan semula susu yang dimuntahnya. setakat ini, adam belum pernah muntah susu. jadi tak de pengalaman lagi. ada yang kata, kepala baby akan cantik sebab tak terpenyek. entah la,. yang tu aku tak pasti..tengok hasilnya nanti lah!

tapi, tidur meniarap ni aku praktikkan pada Adam waktu siang je..malam dia masih tidur gaya bebas. hehehe.. sebab risau jugak kalau dia tak boleh angkat kepala..dan lemas! oh..tak nak aku amik risiko macam tu. tapi kalau ikot nasihat doktor..tidak digalakkan tidur meniarap ni.. hehe..

tepuk dada~

layan sikit gambar adam tido..

comelnye montot dia

ni dah tergolek ke bawah.

aisey..ternganga mulut dia..hehe

love u adam!

2 ulasan:

nadiah berkata...

comel montot dia, hehe!

tape tido meniarap pon, janji dia selesa dan kita sntiasa pantau dia kan.

setakat ni anas tido terlentang lg, tp taktau la nt cmne kan. tp tido mniarap style adam tu comel, hehe!

molliesa berkata...

nad.. tu la..taknak tidur terlentang kecuali kalo molie ade tido sekali peluk dia.. risau gak sebenarnye.. tapi mak cakap kami semua tido mcm ni...hehe.. siang je la bagi dia tido camni..malam tak berani..:) hehe..nanti mane tahu anas pun belaja tido camni..:p

~kawan-kawan blog yang comel dan hensem~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

jeng jeng jeng

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign