~we have been together~

umur belog saye

Daisypath Friendship tickers
Tema Mistik Bhd.. Dikuasakan oleh Blogger.

Rabu, Februari 16, 2011

sedih weh kalo semua jiran macam ni.........

aduh~
terlewat bangun untuk aktiviti Kokurikulum!
nasib baik teman seperjuangan telefon, kalau tidak...selamat la haku!

dengan pantas bersiap dan ke kereta untuk ke sekolah.
terserempak dengan jiran.
ye.
aku dah lama tak lemparkan senyuman pada beliau
sejak kes buang sampah tempoh hari
aku rasa menyampah bila dia memang rajin menyapu sampai satu lorong taman ni dia sapu
tapi buang sampah di tong sampah rumah aku.
wth~~~~?

jadi,
pagi tadi aku dapat jawapan
"kenapa dia buang sampah dalam tong sampah aku"

ya, sebab katanya kucing aku muntah di rumahnya...
eh, betul ke kucing aku?
dan aku selalu akan tanya
kucing saya berak tak kat rumah encik?
sebab kalo dia berak, memang aku bersalah la kan..
jawapannye takde

jadi..
wahai jiranku sekelian..
aku sudah sediakan tempat dia membuang,
kadang-kadang aku pun naik hairan
jiran tegur aku hanya sebab KUCING je..
lain-lain hal HARAM nak tegur..

what do you guys expect from me by telling me this....?

"kucing awak muntah kat rumah saya"
"kucing awak tarik perhatian kucing lain laaaa"
"kucing lain banyak datang tido sini sebab kucing awak"

kemon la~

kucing tu dah sah-sah binatang
tak dak akal..

kalo aku cakap kat dia,
"girl, jangan ajak kawan ronggeng kat rumah jiran kite!"
"girl, jangan muntah kat rumah orang!"
agak-agak dia faham dan ikut ke...?

so far...
ini lah kes yang aku jumpe jiran bagi alasan pasal kucing
nampak sangat korang ni tak panjang akal nak pikir pasal bende ni..

hey~
banyak lagi kucing yang berpeleseran kat area sini..
siap anjing kurap pun ada... mana ko tahu tu tahi kucing atau anjing?

kenapa tiap kali korang buang sampah mekdi dalam tong kitorng, kitorg buat bodoh,
langsung tak berhadapan dengan korang untuk jatuhkan hukuman kat korang... kitorg hanya assume sahaja.... sebab takde bukti... cuma ada sampah je sebagai bahan bukti (macam csi lak kan)

dan tadi, bila aku tanya mana muntah tu? tetap takde bukti... so...?
ape motip korng?
siap suruh kurung kucing aku dalam cage!
ape hak ko? nak main kurung-kurung pulak...

siyes aaaa...
masyarakat sekarang lain dalam bab berjiran...
sudah la sombong memanjang..
maid pon same nyombong~ adehhhhh  -_-"

bajet macam korang je yang bagus...
memang kuciwa betul lah

korang gelak-gelak macam haram waktu azan,
buat party masa magrib sampai la lepas isyak...
kitorng tutup pintu rapat-rapat sebab takmo sakit hati...

takde pun tegur korang macam tu...

mulai hari ni,
aku letak gegirl dalam rumah..(sian girl jadik mangse)
tengok, ape lagi komen korng lepas ni...

dah la owner pun cam hampeh...
umah bocor tanak amik tahu...

dugaan~~~~

Tuhan, berikan aku kekuatan!

4 ulasan:

^nanie^ berkata...

saba ye mommy..klu kt umah nanie plak,makcik2 ni rajen sgt menegornye..klu kuar g beli brg,balik msti tanyebeli ape..aduiyaiiiii..rimas juge kadang2..;-)

chekgu Moe berkata...

nanie...rajin menegor takpe kot... sebab kdg2 dia letih, dia tak tegor dah.... ni mmg sumbung tahap ape dah... cedey jek!

Puan aiNa Rahman berkata...

molie..cepat pindah dah mai duk kat sebelah rumah saye, kite berjiran nak. sebelah umah sy kosong..nanti kite buleh tukar² masakan..hehehe.

chekgu Moe berkata...

aina....... sedey tau aina... huhuhu... tak pape la dorangggg~ aina umah tinggi kannnnn~ kite gayat~ hehehee

~kawan-kawan blog yang comel dan hensem~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

jeng jeng jeng

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign