Ahad, Januari 02, 2011

26 minggu, 98 hari lagi...errkkk~~

Alhamdulillah.. hari ini sudah masuk 26 minggu. bermakna lagi 98 hari si kecik akan keluar melihat dunia. aiseh. ini yang mendebarkan hati ni.. v_v

siriyes, takot nak melahirkan. walaupun dah dengar pelbagai pengalaman berbeza... haihh.. tetap gusar..
sejak tahu jantina si kecik, aku dah start panggil nama dia.. Alhamdulillah, setiap kali panggil, ade respon walaupun sedikit.. maklomlah, baru je start panggil... moga anak ini lahir menjadi hamba Allah yang taat, berakhlak baik..sayang mama dan papa dia.. =)

semalam, mencari lagi barang-barang keperluan dia. dah beli lampin. ada lagi beberapa barang penting yang belum beli. beli sikit-sikit, jadi takde la terasa sangat kan? hehe..

oh ya, aku buat check up di klinik swasta, jadi ade jugak orang bertanya, boleh ke? tak mengapa ke? nanti kalau nak bersalin kat hospital kerajaan macam mana?
ya entah, aku dah tanya doktor yang selalu aku dapatkan nasihat. kata beliau tiada masalah selagi kandungan kita takde masalah.. so, nanti dia akan keluarkan surat rujukan untuk kite lah. macam aku, aku pilih hospital serdang atas beberapa faktor, jadi, InsyaAllah takde masalah... harap-harap begitu lah!

lepas tu, aku pun nak survey sikit-sikit pasal produk lepas bersalin ni.. harap-harap takde masalah jugak. siriyes aku taknak berat badan yang sekarang ni. bukan ape, abes la baju kurung, baju jalan sume nanti.. sayang ooooo~


ni la agaknye rupe si kecik duduk dalam rahim aku.. last aku scan, memang macam ni kedudukan dia. asyik mendongak je kejenye. hehehe.. doktor cakap baby minum air dan kencing dalam tu. bende tu memang normal. tak yah risau. untuk 26 minggu ni, baby dah boleh mendengar..jadi, ucapkan lah yang baik-baik..banyakkan mengaji, berzikir, menyanyi (yang baik-baik..jangan la hangpa suma p bantai lagu lady gaga pulak)..aku pun baru nak berjinak buat soalan matematik..kata orang, bagus untuk baby.. yang baik-baik aku follow jeerrr.. hehehe...

tak sabar nak jumpe kamu sayang!
membesar dengan sihat ye baby~

p/s: tahniah buat sahabat baikku, Sakinah Bashirah atas pertunangan anda dengan jejaka comel bernama Zaim...hehe.. love u! XOXO~

2 ulasan:

Nur Mudrikah berkata...

semoga dipermudahkan segala urusan..amin..

kalo didiaik sebaiknya, insyaallah menjadi anakyg soleh. nak jugak baby, tapi tak kawen lagi..ekeke

molliesa berkata...

nur...aminnn.... =)

haipppp! tak boleh lagi, kene nikah dulu...baru blh ade baby...=) tapi kalo nak amik anak angkat boleh jer...=)

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...