Selasa, Disember 28, 2010

pernah sampai di Ban Pecah tak?

salam semua!

wah.. ade ucapan permulaan pulak hari ni kan.. :) owh.. mesti mood sangat baik hari ini. hehe.
ye..akan dikongsikan nanti.. perkara yang baik baik kongsi kan.... =)

hujung minggu yang lalu, aku berpeluang balik ke rumah ibu di perak. balik pun pada hari sabtu. jalan tak jem, cuma ada lah kereta yang pemandunya tak reti reti nak duduk lane kiri kan kalo dah bawak macam siput tu... adei  (=.+)

sepanjang perjalanan, belum makan lagi, jadi berhenti sekejap di rnr sungai buloh. beli jagung rebus manis tu (sweet corn)... (peberet time mengandung ni) dan waffle...nyummy~! sebab aku yang drive, husband kepala tengah tingtong~ jadik perasaan nak makan jagung rebus sangat lah berkobar kobar dan memberontak!

jadi aku mintak suami suapkan sikit. masa mula-mula suap ok lagi...
kemudian..perjalanan menjadi perlahan.. nak kata ade eksiden, kenderaan bergerak ok je...
aku pun follow la kereta kat depan dengan penuh berhemah. dan masa tu teringin nak jamah jagung rebus tu lagi sikit.. mulanya suami tanak suap.. dia kata bahaye ni, jalan macam ni kene fokus...
aku pun buat la muke sedih... terus suami suap..
bammmmm!!!
tak sampai dua saat pun.. kereta kat depan brek mengejut, aku ape lagi... berusaha tekan pedal brek, kereta kat belakang hampir menciom muntot ramos (tahniah buat pemandu kereta di belakang sebab tersangatlah cekap!) owh.. yang bammmm! kuat tu kereta kat depan aku... tadaaaaa... dah eksiden!
fuhhh..
terus aku diam jerrr... takot kalo bersuara nanti kene marah ngan suami.. dah la mengandung kan.. bawak kereta macam gitu pulak.. sereemmmmm!

exit simpang pulai, drop adik kat rumah ibu, kami terus shoot ke bukit merah...
hoho.. jauhnye la haaaiiii~
tapi, demi sahabat yang menanti kehadiran kami, berusaha jugak lah~ (padahal lupe beli hadiah kawen tuk pengantin..)

Alhamdulillah.. berjaya sampai di rumah pengantin. tetamu dah ramai balik. pengantin pun tak dak dah... pegi photoshoot kat bukit merah. ceh~!

kami pun makan dengan lahapnye tenang.. makan lepak-lepak, borak-borak...
cakap pasal seafood..
tiba tiba abg bob kata ade satu tempat best!

mula-mula suami tanak pegi oooo...
tapi aku mesti lah ade kuasa veto selama 9 bulan ni kaaannnn... hehehe

jadi kami ke ban pecah. yeahh!

sila layan gambar yea.. sikit jer yang dapat amik, sebab camera fon baru aku ni (nak jugak bagitau ade henpon baru...) sunggoh tak cantek hasilnye.. baik pakai LG.. gambar santekkk~!!

 * haruz ade gambo sendiri*

 *perjalanan yang hijauuuu memanjanggg*

 * sangat cantik!*


* amik sipi-sipi sudah.. masih tetap ensem gitu*

gambar-gambar lain takde dalam enpon beri itam aku... sume dalam enpon suami. jadik, kalo ade mase dan sempat bergigi biru (bluetooth) boleh la kongsi ngan korang neh!

siriyes, char kuew teow superb abes kat sini!

3 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

wah!!! indahnya pemandangan tue kan...

molliesa berkata...

sahromnasrudin... sangat indah tau.. =) berbaloi pegi sane!

Tanpa Nama berkata...

kat daerah mane tu eh??? taiping ke??

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...