sudah mula kerap makan dan salam aidiladha!

bangun pagi-pagi... aku rase macam sepi semacam jek... rupenye sebab tak balik beraya... biasa akan

*snap sebelum menambah kali ke 2*
balik kekampung... tapi nak buat macam mana, tahun ni...aku tak diizinkan Allah untuk balik ke kampung.. yang paling syahdu, mak aku dok rumah dengan ayep aje.. adik-adik yang lain pun tak dapat balik beraya..memang sadis gile!

*pulut kuning tak berapa nak jadi*
 jadi, aku ke dapur dan sediakan apa yang patut.. ini kali kedua aku beroperasi membuat rendang ayam..kali pertama macam kureng je....hehee... kali ke dua...Alhamdulillah...sehingga menjilat jari kau! dan aku ingat, menanak pulut adalah kerja mudah...ohhhh~~ tidak...hasilnya lembik sedikit pulut kuning aku...tapi takpe...masih sedap bila di makan bersama rendang ayam~ sungguh, tak tipu!
gini lah rupenye rendang ayam ku... masak beberapa ketul je, tak sampai separuh, nasib baik ada ayam..boleh la jugak buat2 macam beraya kat rumah ni...

sedang menikmati pulut, sahabat aku call, beritahu Bobo dah hilang. anak dia buka cage, dan bobo dengan sekelip mata hilang. oh sangat sedih. tapi dah memang bukan jodoh aku dengan bobo....sedih..... harap bobo pandai jaga diri ye! kesian bobo!

oh ya, bangun pagi tadi, aku sudah makan cornflakes dan ssu segar sejuk..sedapnya...2 mangkuk aku makan...setelah kenyang aku mula masak rendang... siap aje masak rendang dalam 1 jam gitu, aku makan lagi...sampai 2 pinggan... oh... sangat kerap makan...itu pun kejap lagi ni akan lapar balik... bila aku tanya suami, dah gemuk ke? dia kate nampak tulang je lagi... nasib baik..=) haha...

lepas ni, nak pergi ambil adik di hospital, dia boleh tamatkan tugas awal hari ini. boleh berjimba-jimba. jadi, salam aidiladha ya~

Ulasan

makdara TERdiva berkata…
huhu! tak pernah masak pulut.. :(

tp makan pulut pro! hehe
chekgu Moe berkata…
makdara... saya pun 1st time...tak baoe nak jadik..tapi okay lah..hehehe...=) habis pulut saya hari raya aidiladha yg lalu..adik n suami makan...=)

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?