kedai 100 yen yang memang menawan hati saya!

macam biase....bila ada masa terluang, dan ada benda yang nak ditambah, aku akan ke 100 yen ni...sebab barang-barangnya hanya rm4.90 untuk satu item. kira berbaloi lah...bende alah tu pun boleh tahan kualitinya..takde lah kite nak pakai sampai mati kan..tapi setiap yang idop pasti mati...eh...ke situ pulak...hehehe...

 bende warna hijau ni boleh digune kan untuk toss kan mee,sayur, apa-apa yang dibasuh, nak buang air yang tidak dikehendaki....apa-apa yang korang nak buat lah...hehe.. aku beli ni sebab memang takde kat rumah..maklom lah baru kawen kan... harta baru nak kumpul sikit2..tak berani nak dapatkan duit secara tidak halal macam sesetengah orang... sampai sanggup makan rasuah gitu....perghhh...mintak jauh la dari aku dan keluarga ku....
 ni buat menggoreng...al maklomlah..si suami suke sangat makan nugget, keropok..apa yang digoreng (risau aku bende yang berminyak nihhh~~) tapi sebab sayang, aku pun memang akan goreng sekali sekala...ikot perot dia lah...=)
 sejak kawen ni...antara buah kegemaran aku adalah pisang...dan pisang bagus buat perkembangan otak bayi okay..jadi, makan lah banyak-banyak~! selalu beli pisang, kalau tali tak dipotong, boleh la sangkut, tapi tali asek kene potong oleh si penjual, maka terpaksalah beli penyangkut pisang ni...kiut tak? hehe..(pisang tu beli asing ye...)
dan yang terakhir...aku beli lagi satu bende alah ni...satu yang kecik boleh lipat tu dah hilang ke mana dah..kecik sanagt..mudah la terselit sana sini situ siti...hehehe.. sume item ni rm4.90 satu barang.. memang berbaloi..hehe..kalau beli kat pasaraya...dah botak sikit kot? hehehe.. saje je promote 100 yen lebih..mane tahu owner dia bace kan??? haha..


ni lah kedai nya. sweet je kan?

Ulasan

mizzbutterfly berkata…
100 yen nih kedai die kat branch mane..?igt kan ade kat ipoh aje..
ザ-sylver-shooter berkata…
pisang?

elok la tu, adik bradik mmg suke mkan pisang..
chekgu Moe berkata…
mizz...ade kat mane2 kot? hehe..kat ipoh mesti ada sebab ramai orang cina kan...=) plus, cashier sangat friendly...seronok!

nizam...hehehe..dah name adik beradik..amboi...sampai tahu buah peberet ni...ade ape2 ke...????
ummi sofiyyah berkata…
salam kenal chekgu,
terbaca blog pasal kedai 100yen ni...mcm menarik je..blh bagi lokasi kat mana??

Tqvm
chekgu Moe berkata…
ummi sofiyyah... tahu tak JJ equin? lot kedai 100 yen ni bertentangan dengan JJ equin ni.bertentangan dengan balai polis IPD serdang,kalau tahu Warung Pak Maidin, mungkin mudah ke sana untuk mencari..

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?