~we have been together~

umur belog saye

Daisypath Friendship tickers
Tema Mistik Bhd.. Dikuasakan oleh Blogger.

Isnin, September 13, 2010

semalam hujan lebat, adik tidur di mana...

masih di sini.

aku belum bertolak ke ipoh. ibu masih di terengganu,
mungkin sedikit lewat aku baru bertolak dari sini

semalam,
aku lawat adik dan anak-anak dia.
nampak kurus
mungkin seharian tak makan.
kesian

menangis sekejap

kalau ikutkan hati
hendak je aku kutip balik
bawak balik
bela dirumah

tapi apakan daya
aku tak mampu dah
kesihatan asyik terganggu sejak dua menjak

raya pun dah tak seronok
badan lemah
mual-mual

tapi takde muntah-muntah
cuma penat

petang ni aku nak tengok adik lagi
apa khabar adik....

semalam hujan lebat
guruh pun bukan main lagi bedentum

kesian adik
mana dia tidur
macam mana dia jaga anak-anak dia

teringat pulak
bila aku nak masuk dalam kereta
copot ikut
datang dekat
aku halau
copot pergi

menitis juga air mata ini...

5 ulasan:

mizzbutterfly berkata...

cikgu molie...knp tak bg org lain jage sekejap adik n anak2 die...

Kyuubi_85 berkata...

setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...

chekgu Moe berkata...

mizz....takde org nak...sebab dorg kucing kampung je..bulu tak gebu....hmmm....sedih...mizz tanak ke...? huhu

kyuubi~ itulah....harap cepat dpt rumah yang selesa sikit, pastu amik balik adik dan anak2 dia...tak sanggup tengok dorg merempat kat dunia luar yg asing sgt2 tu.....=I

ubi berkata...

sygnye kat kucing ye cekgu..bagus2..hehe..dah 2 entri tentang adik jep..

chekgu Moe berkata...

ubi....nak buat camne...ini je cara nak lupekan sikit...selain dok teringat kat dia....sebab banyakkkkk sangat kenangan ngan adik tu....=) hehehe...

~kawan-kawan blog yang comel dan hensem~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

jeng jeng jeng

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign