suspen!

tadi, dok sibuk sangat menjahit manik. memang kalau menjahit manik tekun. tak tengok kiri kanan. facebook pun malas nak bukak bila mengadap manik ni. bila siap satu bahagian baru angkat punggung. rasa nak jenguk anak-anak kucing tu. sampai je, mula kira, 1, 2, 3,4....hah? 4 je???
dah mula cuak. riuh satu rumah. anak adik hilang. si copot!

aku dah keluar masuk keluar masuk. tak jumpe jugak. adik mengiau-ngiau. tanya adik, adik mengiau lagi. aku dan adik aku keluar ke porch, meniarap, intai bawah kereta. bawah kereta ibu, clear! bawah kereta aku ada bulu kucing!

hati tak sedap dah ni... banyak bulu kucing terabur kat lantai porch. aku macam nak nangis macam tanak. kenapa amik copot? kenapa tak amik Takgu? jahat betul hati ni.

tiba-tiba, adik aku menjerit "kakli!! ni kesan darah la kakli!!"
ahhh.. makin kaget aku...!

mana lah mayat copot. kalau ye pun kene makan dengan kucing lain...tinggalkan lah kepala ke..apa-apa saja yang boleh jadi bukto copot mati.

takde jugak. mayat copot tak jumpe jugak.

masuk dalam rumah, adik mengiau macam biasa. hmm..pagi tadi dia bawak takgu masuk abwah katil. cube cek lagi sekali.

aku hendap bawah katil,
katil tu ada katil lagi satu dibawahnya. jenis yang tarik bila nak guna.

aku tarik comforter adik aku, nah!!!
copot tengah tidur dengan nyenyaknye!!!!!

terus aku menangis. ibu gelakkan aku. aku rasa adik aku pun menangis gak.
copot ni memang lah!

ni mesti adik yang dukung, lepas tu dia dah penat, dia tinggalkan. hampeh punye adik!

pengajaran: cari betul-betul dulu baru nak cuak ye. hehehe.

Ulasan

mr.panda berkata…
comell laa...xbela panda ke??hak3

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?