Khamis, Ogos 05, 2010

double the happiness!!

baru semalam adik selamat beranak, kini aku dapat berita gembira lagi. Ya Allah, sangat menggembirakan. bukan untuk aku dan suami, untuk keluarga aku, keluarga mertua... terngiang suara gembira mereka....

terima kasih. syukur Alhamdulillah. akhirnya, selepas setahun memadu kasih, akhirnya benih cinta tersemai jua....

kiranya macam hadiah anniversary lah ni. hehe.

untuk yang pertama kali mengandung, macam aku, aku nak kongsi pengalaman aku ke klinik kerajaan dan klinik swasta. berbeza ok.

klinik kerajaan, memang bayaran murah, tapi prosedur macam nak lepasi kawasan kastam. banyak prosedur. lepas tu, doktor hanya kata "positif". siap. dah la kita duk menunggu sangat-sangat lama. lapar tahu!

klinik swasta, dia tanya kita, berborak, kongsi pengalaman, tanya nak scan ke tak, bila scan, bercerita pasal rahim, baby, banyak sangat info.. seronok! banyak benda kita selesa bertanya dengan dia. tanya lah pasal apa pun!

mungkin orang lain ada pandangan sendiri, maklum lah, kerajaan bayaran murah. jadi setimpal dengan layanannya. iya kah?

swasta pula, dah bayaran mahal, apa kamu mahu, kamu minta lah, asalkan ada bayarannya.

pada aku, untuk pengalaman ini. aku pilih klinik swasta.

kawan-kawan blog, doakan aku dan baby sihat ye. ada apa-apa tips, kongsi lah.
sangat seronok sebenarnya, mahu aku kompangkan satu kampung, tapi, sudah dipesan awal-awal, jangan terlalu seronok.

ok.duduk diam-diam. minum susu panas. :)

6 ulasan:

kasha + ajie.. berkata...

salam molie~~ :D
dpt cucu dlm mse yg same dpt brita gmbira akan dpt bby lg 36minggu!!hehe...
klinik jameaton tu okke kn?dan doc sgt baek...pstu slesa dan kmudahan scan pown cm cggih sket drp klinik len...(yg kte pnh g la..hehehe)
btw,congratz ea!!!happy utk molie & benggo..jge dri taw (bpe kali psn daaa...jgn busan mndgr okkeh..hehe)

mizzbutterfly berkata...

wah...finally...tahniah..moga baek2 aje...

molliesa berkata...

kasha~ hehe..mane ade bosan...hehe.. time kasih tau...=)
ala...memang best klinik tu, thanks tau..doc dia best, layanan pun best. ape2 tips jangan lupe kongsi ye!

mizsbutterfly~ time kasey...hehehe

Yoa Ngadenin berkata...

klinik kerajaan ok jek. mungkin kekangan masa sbb nk melayan terlalu ramai patient berbanding swasta. kalau kita nak tanya apa2 pada staff or nak request jumpa dr pon blh..bisa diatur.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

kak!

tahniah!

memuah skit!

XD

molliesa berkata...

Yoa ngadenin~ mungkin lah. =)

zara sayang~ terima kasih! memuah jugak! hehe

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...