Al-Fatihah buatmu sayang....



pinjam ye gambar ini.
aku tak mengajar di kelas arwah, aku cuma relief sahaja. kadang-kadang jaga peperiksaan di kelas arwah.

saat ajal tiba, dimana, bila, takkan ada halangan lagi.
terkejut sedikit tadi, mendapat khabar bahawa anak murid yang bakal menghadapi PMR tidak lama lagi sudah pergi menghadap ILAHI.

arwah seorang yang kuat mengusik. bukan setakat kawan-kawan, cikgu pun diusiknya tanpa ragu.
masih teringat mesej arwah.




tengok. memang nakal kan? suka mengusik, tapi diakhir sekali arwah mesti minta maaf. memang anak murid yang baik. cume biasalah, sekolah mengasingkan lelaki dan perempuan jadi memang ini yang berlaku bila pelajar perempuan berjumpa pelajar lelaki. macam tak suka. tapi sebenarnya mereka boleh saja berkerjasama. :)

ini tulisan arwah sebulan yang lepas. mungkin kebetulan kan..


arwah seorang yang memang banyak bertanya. apa sahaja. maklumlah, kelas semuanya lelaki, bila ada guru perempuan, bukan main lah sukanya. semua rajin nak buat kerja sekolah. kan.... ;)

pernah chat di facebook, arwah minta maaf dan minta aku doakan kejaayaan PMR nanti. sayangnya, arwah tidak sempat... hanya semangat arwah je yang tinggal.

arwah meninggal di dalam kelas, menurut yang aku tahu, masa itu waktu seorang guru perempuan mengajar, beliau meminta arwah menjawab soalan. arwah bangun untuk menjawab, tiba-tiba pengsan, terhantuk di lantai, mulut berdarah dan terus meninggal....
kata kawan-kawan, arwah ada beritahu, jantung bergerak perlahan dan tidak sedap badan..

Al-Fatihah buatmu sayang~

Ulasan

eqbalzack berkata…
terharu....
Al-Fatihah buat arwah...
chekgu Moe berkata…
abg eq~ sedih, hmmm.. moga arwah tenang...
aZLiNa aZiZ berkata…
Salam ziarah cikgu :D

Al-fatihah buat arwah.

Sedih baca time arwah meninggal. Begitu mengejut. Dan juga tentang facebook itu. Kadang2 memang mereka dapat merasakannya tapi pemikiran kita yang tidak terjangkakannya. Subhanallah!
Belleza~ berkata…
sedihnya
al-fatihah...
E!ra berkata…
al-fatihah.. Najah ada bc yg status dia 2..x sgka plak mksd status dia 2 jd cm nie .. hurm..
chekgu Moe berkata…
azlina~ salam kenal..=)
itu lah...ajal tiba bila-bila je.. terasa sedih bila dia pergi macam tu..

belleza~ terima kasih..=)

najah~ sedih kan najah...cikgu menangis terkejut, sebab tak sempat nak jumpa dia...

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?