Khamis, Jun 17, 2010

bijak, tapi malas

alhamdulillah....
semalam, adik aku, echa, dah berjaya abeskan final paper dia. alhamdulillah.. lepas 5 tahun duduk kat volgo.. teringat 5 tahun lepas, telefon kat ibu, menangis nak balik... sebabnye tak suke duduk sane... standed la..duduk negara orang, bukan negara islam..macam gitu lah.. sebab tu lah kakli tanak belajar pandai2..mesti kene fly juge...hik hik hik..alasan yang selalu aku gune kat ibu. ye, ibu selalu kate macam ni..

"kakli ni bijak, cume dia malas!"

hmmmm... tersenyum sendiri.. ibu, banyak pengorbanan ibu dah buat.. memang, orang masih kekal dok mengata ibu, persetankan mereka. ape mereka tahu?? ada mereka bagi duit nak suap anak2 ibu makan? oh tidak~~ jadik, kite buat2 tak tahu je lah pasal mereka. buang dalam tong sampah atau dalam loji tahi pun tak ape. hahahaha~~ mari gelak ramai2..

aku anak yang BANYAK buat pasal. banyak buat agenda.
alhamdulillah..lepas aku jumpa si dia. aku berubah. jadik anak yang baik. biarlah orang kata umpat pasal aku. itu dulu. sekarang aku dah lain...

banyak ibu dah buat untuk aku...

ok. tamo sedey sedey. patutnye cite yang hepi2 je. hehe

adik aku bakal doktor, 21 haribulan ni, beliau akan ada interview dengan orang mara (kot)... semoga beliau lulus. rasenye beliau akan berjaya. =)

alhamdulillah, adik2 aku tak banyak kerenah. sume dengar cakap. rasenye dorang lebih matang dari aku. hehe. aku kan mude lagi. kuang kuang kuang...

flashback....

molie!! jom makan!!...ibu jerit dari luar

jap!! jap..!! sahut aku

tak sedar rupenye ibu mengintai aku.

o....study ke....kate ibu lembut...sambil mendekati aku..

opsss...terjatuh pulak buku yang aku pegang...

laaa!!!! baca buku doremon??!! kua sekarang! pegi makan..! jerit ibu

hahahahahah~ selambe je muke turun dari katil pegi meja makan...

makan. makan.

banyak akal ini budak~ kata ibu...

**************************************************************

kalau aku belajar betul2 dan pandai2.. siapa nak tengok ibu? kalo anak2 sume duduk obesi?
alang pun hampir2 nak ke jepun, nasib baik budak tu pikir nanti makan tak sedap...blablabla..
last2 duduk UTP, sangat la dekat dengan rumah. jadi, tugas dia jaga dan tengokkan ibu..
aku? aku kan da kawen..tapi wajib tepon dan tengok ibu...hehe.. kadang2 pau ibu..haha..

bagus jugak tak belajar pepandai. kalo tak, mesti aku dah fly jauh2, lepas tu susah dapat pasangan, sebab aku mesti demand tak agak lah.. mesti jadik anak dara tak berapa nak tua.. keh keh keh..

ah, berangan lah.

yang penting, ibu aku kate aku masak sedap~ lalalala~~

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...