Ahad, Jun 20, 2010

abah....

selamat hari abah....abah..
tukar lah.. semua nak cakap hari bapa. padahal panggil ayoh, abah, pak, bapak..hehe..
yang kaye maye sikit panggil lah papa atau daddy..eh..mane ade, tak bape kaye pun panggil macam tu... hiks~

tanggal 20 jun 2010, hari ini lah kan.
hari bapa sedunia disambut oleh semua...
yang masih ada ayah, mesti buat surprise kan..
atau pun phone call...tak kisah lah..

yang sudah tiada, pastinya sedekahkan Al-fatihah untuk arwah..
takmo sedih2 k.. kite happy happy je.

sape takde abah kat sini angkat tangan??!!

opkos, kita yang dilahirkan ini pasti ade abah.
aku pon ade. abah aku ensem waktu muda2...macam rosyam nor. lantak la kalo korang kate rosyam nor tak hensem~ hehehe

abah aku jauh..nun....kat terengganu..

aku ingat mase aku kecil, aku sangat rapat dengan abah. selalu malam2 aku ikut abah pegi main badminton. kadang2 pegi main bola sepak. abah aku terer main bola sepak. dia striker. hehe.

bila sesuatu berlaku dalam keluarga kami..
abah mula diam..tak banyak cakap...(sebelum ni ok sikit lah)
aku pun tak duduk sekali dengan abah..
aku duduk dengan ibu..
ibu yang bela aku..
adik beradik..
cume abang yang sulong yang duduk dengan abah..

aku mula tak rapat dengan abah bila abah mula kawin dengan umi..
abah dah ade famili baru..
ada anak2 baru yang lebih memerlukan perhatian abah...

seingat aku..
aku dah jarang bertemu abah.
telefon pun begitu.

masa aku di tingkatan 5, ada sekali abah lawat aku di asrama.
itu je. sekali.

teringat ketika aku menunggu untuk beratur naik ke pentas pada hari konvokesyen,
aku dapat mesej,

"abah mintak maaf sebab tak dapat bersama li pada hari ni"

terus laju air mataku mengalir...
aku ingat abah sudah lupakan aku...
maklumlah. abah busy dengan keluarga baru...

waktu aku ingin menikah, abah hadir
cuma menjadi wali dan nikahkan aku..
majlis sanding aku, abah tiada...

aku bukan tidak suka keluarga baru abah..
cume aku tidak selesa..
layanan umi bukan seperti masa dia mula2 kawin dengan abah..

sampai ade yang mengatakan aku buang abah sendiri
disebabkan aku dah jarang hubungi abah...

aku harap abah faham..

abah...li bukan tanak tepon abah tau..
li cume tak tahu nak cakap ape... u_u

selamat hari abah....abah~

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...