sendirian lagi

esok,
31 mei hingga 4 jun, 5 hari. L I M A. 5.
sendiri lagi. kene tinggal. encik suami ke RISTEC, berkursus.. huhu.. dulu, seronok mase dia kerja kerani kat UPM.. duduk rumah je...balik rumah tidak mengeluh kepenatan. demi sesuap nasik. ewahhhh!
sekarang, banyakkkk keje dia. kesian memang kesian. tapi apelah daye aku. nak membantu dalam kerjaya beliau, tidak lah termampu. jadi. aku buat yang terbaik sebagai seorang isteri. ehem..ehem...~ batuk pulak~

ok. semalam ke RISTEC kan. kepada yang tak tau leh baca sini. kepada yang tak pernah sampai ke PD, boleh la gune info ni. rasenye mudah je nak ke sane. ^_^
sebenarnye ini kali pertama kami memandu sendiri ke PD. Port Dickson.
dalam perjalanan, aku dok menyebut nama port dikson ini banyak kali. sambil membaca signboard sekali sebenarnya. aku terfikir untuk memelayu kan perkataan itu, hasilnya. hemburan hilai tawa dari ensik suami. katanya aku ini lucah~ oh??

aku pisah pisahkan perkataan itu menjadi begini.
sila isi tempat kosong dengan bantuan kamus mahal korang tu.
port = .......................
dick =.........................
son =...............................

jadi, korang sume melayukan lah sendiri, guna lah kamus jenis ape pun. asalkan korang dapat memelayukan perkataan itu. ok
sebenarnya, nama port dickson juga dikenali sebagai Tanjung Tuan.
aaahhh... cube korang tengok balik perkataan yang aku pisah2 kan tu. releven kan???

perjalanan dari equin memakan masa sejam 15 minit kot. tak dapat nak timing. sebab kami dah tersosat (dah masuk seremban, cakap noghoghi la) 2 kali bayar tol yang mahal tu. hampeh. patutnye dah betul dah perjalanan kami tuuuu~~

dari mane2 arah, selatan atau utara (macam lagu wali band pulak).. masuk tol seremban, lepas tu rapat ke kanan, sebab lepas trafic lite, korang kene masuk kanan. kemudian straight je~~
sampai lah korang nampak tol seremban-port dickson.
tol tu dari jauh bentuk atap dia minang kabau. then korang strainght je. mudah sangat. oh, lupe nak bagi tau. bayar rm 3.20 ye kat tol minang kabau tu. hehe..

tapi mase korang lalu lebuhraya seremban - port dickson ni, jalan dia sunyi je. kiri kanan hanyalah bukit bukau yang hijau. sesekali korang akan nampak taman perumahan. kalo nasib baik, korang boleh jumpe sorang pakcik berjalan kaki dari arah korang gak. macam yang kami nampak semalam. fuhhhh~ kagum beb!
dia amik masa 2 jam lebih berjalan sepanjang lebuh raya tu. gila lah!!!

kemudian korang straight je lagi. sampai lah ke ade simpang empat. korang ikut sign board teluk kemang. maknenye korang kene teruskan perjalanan sampailah korang jumpe bulatan. amik kanan. kemudian korang nampak la ade hospital, marina resort, ape bagai kat situ.

tettt~ dah sampai dah.

senang je...kan?

so, esok aku akan ke sana lagi. jumaat baru lah best! hehe.

Ulasan

iedayah berkata…
notynye pn mollie..huhu..
mOLLie berkata…
opss~~ haha...buhsan tgh drive tu la jadiknye..hehhe..=p

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?