kisah sedih


alkisahnye begini,
ade seorang wanita mengandung, dalam 2 bulan lebih..
dia baru balik shopping,
sambil menolak troli yang sarat barang2 dapur tu,.
dia waving kat aku..
sebab wanita tu kawan aku.
aku pon wave kat dia balik.. sambil tersenyum mesra
.
.
.

tiba-tiba
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

troli yang dia tolak tu meluncur laju..
dalam masa yang sama......
tangan dia tak lepas troli tu menyebabkan dia tertarik sekali untuk meluncur laju menuruni kawasan yang agak berbukit tu...

dengan amat pantas,
ade sebuah 4 wheel drive lalu...
warna silver..
menggilis wanita mengandung tadi...

aku dari jauh hanya mampu memerhati kejadian
terkedu, satu suara pun tidak mampu untuk aku keluarkan
terlalu terkejut.

serta merta wanita tersebut meninggal dunia
kerana pertumpahan darah yang banyak berlaku..

sedih.
suami wanita yang juga aku kenali tu datang ke tempat kejadian..
kelihatan dia pun terkejut.
tidak mampu memberi apa-apa respon..
hanya memegang tangan isterinya.... menatap wajah isterinya yang dilumuri darah..

aku menangis kerana mengenangkan
dia, wanita itu, sedang mengandung...
sedih.
.
.
seminggu kemudian,
aku bertanyakan khabar suami wanita malang itu,
beliau mengatakan sangat tertekan,
masih berkabung,
tidak mahu diganggu..

**************
oh.
mimpi rupenye.
macam real.
amik bantal pelok.
sambung tido balik
lepas tu mimpi orang lain lah mati kene langgar
suke sangat mimpi ngeri camni.
adehhh.. -_-"

p/s: ish. jaga2 ye bila nak melintas k. yang bawak kete tu, slow2 sudah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?