marah marah sayang

baru lepas tengok melodi tadi...hoho~
takde la suke sangat tengok melodi tu...rasenye bende2 yang mengumpat ni sangat2 disukai ramai...rasenye lebih elok tengok cerita yang lain..hehe~
tertarik dengan isu penyanyi shidee (tah betul ke tak name tu)..ala...pasal yang dia kawen dengan anak perempuan kawan baik dia...pastu tak direstu...haaa..cite tu la...
tadi tengok melodi konon2nye selesaikan perkara tu lah...
sebenarnye, perkara macam tu, tak payah la bawak melodi pon takpe..
sendiri boleh selesaikan...
yang peliknye, kenapa dah buat macam tu, masih nak degil sape betul sape salah..
setahu molie, perkara kawin ni bukan boleh buat main2...perkara yang orang kate sekali je dalam hidup...tatau la yang dah plan awal2 banyak kali dalam hidup kan....

sebagai anak, bila kita nak kawen, biarlah kita ni diberi keizinan oleh kedua ibu bapa kita...sewajibnya kita buat ape yang ibu dan ayah kita minta, kecuali dah tak ikut ajaran agama..itu kite boleh bantah..
selagi ibu dan ayah kite hidup, biarlah kite ni ikut je ape kata dorang....ye..memang la kadang2 tu bengang jugak..tapi, bila difikir balik, untuk kebaikan bersama...percaya lah...hati kite sentiasa tenang kalo kite salu tenangkan hati ibu dan ayah kite..
molie pun bukan baik sangat...terkehel jugak kadang2 dengan kata hati...tapi...mohon lah maaf dar kedua ibu bapa...kalo yang tebuat tu...maksudnye disini, lukakan hati ibu dan ayah...minta la maaf..bukan susah pun...memang la ibu dan ayah akan marah dan bebel kat kite..tapi dalam hati dia...siapa yang tahu??
bak kate mak mertua penyanyi tu tadi...
"saye ni marah rindu dendam..."
kan....hati ibu dan ayah tu...lembut selembut kerak nasi...bila kite letak air,,,maka lembut lah kerak itu...
ingat, salah satu nikmat dalam dunia yang Allah bagi, ialah doa daripada seorang ibu...maka, bila meninggal ibu itu, maka, hilanglah nikmat yang Allah berikan kepada kita...
so...sesiapa yang ada ibu, yang sakitkan hati dia, apa2 lah sekali pun...pegi la minta maaf...kite digalakkan berbuat baik sesama jiran, kalau dengan ibu dan ayah..maknanye lebih2 la digalakkan...

bukan nak malukan sesiapa..tapi untuk tujuan ingatan bersama...molie pun ade buat salah gak..
memang la orang tua ni susah nak pujuk..tapi dendam atau marah mereka bukan lah selamanya...
yang muda ni lah kene mengalah...pujuk yang tua...
ingat...sebelum kite kehilangan mereka, sebelum kite menyesal nanti....

regards,
molisa

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?