Isnin, November 30, 2009

korban

Assalamualaikum..bertemu kembali...
sudah sekian lame menyepi dari blog ni..hehe...malas nak menulis...lagi2 bila tiada mood...mood hilang...sekarang sudah kembali..jadi, sementara mood ni ada..mari lah kite menulis ye..:)
sebenarnye molie baru je siapkan draft..hari ni date line..baru terhegeh-hegeh nak buat..nasb baik hanya draft...jadi..sedikit sahaja..siaplah kedua-dua tugasan yang diberikan...senang je..hehee..
hah...sebut pasal korban...beberapa hari yang lepas, umat Islam menyambut Hari Raya Korban..:) Alhamdulillah...molie dan suami selamat sampai di Johor petang khamis dengan selamat...:) pertama kali memandu ke JB...biase la..amatur..dalam 4jam30minit kami baru sampai dari serdang..beraya di sana sama seperti di ipoh...berjalan ke rumah saudara mara..biase sahaja..aktiviti rutin..cume tidak sempat ke kubur arwah..insyaAllah, lain waktu..
Di JB, hari-hari ke danga, menghantar mertua ke sana..maklum lah, mertua punya kedai disana..jadi tugas menghantar itu suami laksanakan..kami berdua tidak begitu arif dengan jalan kota JB..hanya sempat singgah ke JJ terbrau..katanya yang terbesar di asia tenggara...betul ke?
jalan2 disana..biasalah...tempat shopping..jadi kami hanya singgah menikmati BR dan bermain Daytona..huhu..
sempat menonton wayang disana, midnite..ala...cume tengok filem senario...bagi 3 bintang dari 5 bintang..mungkin molie jenis yang high expectation..memang..lawak mereka agak kelakar..kadang-kadang agak tawar..selain itu, support lah filem negara kite yang agak terkebelakang ini..tapi, senario lebih baik dari cerita karut 2012 itu..hehehe..
sementara di ipoh, ayep a.k.a tang hong meng selesai mengorbankan anunya...hehe..tahniah ayep..dah boleh kawen dah..kesian tengok video dia disunatkan..merengek macam baby baru lahir...kelakar pun ade..tapi, dia bagus kerana kuat semangatnya, sepanjang yang molie tahu, dia ni kuat nangis dan manja..tapi, Alhamdulillah..kedatangan Aidiladha kuatkan semangat dia untuk berkorban...ayep nak hadiah ape yep?? hehehe...:)
erm..itu je..pengorbanan molie? erm...hanya molie je tau..hehee...ok..da~

Tiada ulasan:

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...