u can called her...GegirL

ceritanya begini.. suatu petang, molie ikut makcik ke kajang, temankan dia tengok rumah dia yang dah siap tu..lepak kejap sementara tunggu abg2 perabot hantar perabot baru.. cantik juge rumah tu walaupun tak sebesar mana..habis je kerja2 mengangkat perabot (bukan saye yang angkat pon~) kami ke rumah mertua makcik, jenguk anak makcik..si danish dan puteri..seronok je dorang bile mama datang...masing2 dah tercarik2 ape yang mama bawak tuk dorang...mmm..budak2..mcm tu lah~

dah duduk2...minum2...time to go back home lah..mase molie nak masuk ke kereta, makcik tegur " li, cube tgk depan kereta tu...mcm kucing lah"...aa? kucing?? jap2..tengok....haah..ye lah..anak kucing...alalalala...comelnye!! hmmm...molie terus bagi anak kucing tu kat makcik, terus tutup pintu kereta..dan molie cepat2 masuk ke dalam kereta.." jom balik!" terus makcik start drive n sampai la di rumah...:)

takpe ke kite ambil kucing orang ni? takpe kot..tapi kucing ni mcm sakit je...yeke? hmm..haah la..dia berak cair ni....huhuhu...

"li, bagi mokno jage dulu lah..geram tgk kucing ni...comel sangat!"

iye lah...bagi mandi wangi2..hehehe..
so. a day after that, baru turn molie dapat jage kucing tu...wah! seronoknye..manje sangat2 kucing ni...erm...tapi dia manje ngan husband molie..adoih....cek jap...ooo..betina rupanye..patutlah~
molie namakan dia GEGIRL..motip? rasenye suke plak name tu..gedixxx~
bangun pagi, eeh...ade cacing rupenye kucing ni...hmm..kene bawak p vet ASAP ni..tanak jadi mcm kucing2 sebelum ni...takmauuuuu~

okeh..dah pegi vet..blablabla....
manyak penyakit kucing ni...cacing, kutu telinga, kutu bulu....aaa..ape lagi ek..hehe
so..total molie abes untuk dia rm 183...adoi..botak kapalo den!

Alhamdulillah..gegirl da makin sihat...seronok sangat2 dia da pandai main..pandai berak..tapi kencing bersepah...adoihhh lagi..
now, molienye keje masak ayam rebus tuk dia..takmau makan biskut...adehhhhhh~
port dia salu tido, kat hujung katil, sampaikan kami tido kat atas toto, takut terpenyek mcm kes arwah tomok dulu...huhuhu..
erm..gegirl...hopefully..boleh hidup lama..membesar dengan sihat okay! mama sayang kamu!



*sila abaikan tilam, kes molie muntah semalam*

*manje..walopon muke garang!*



*gegirl tengah tido*

Ulasan

intan izani berkata…
alahai
mollie syg betul kat kucing
akak pun ada bela kucing
;)
mOlliE berkata…
sayang sgt2 kak...:) pantang nampak..nak je bawak balik rumah...akak buat ape skang ni..?
ilyia nur ab rahman berkata…
ooo..inike gegirlnyer...tomel..jgn bg ke iman..kang abih kne kje ngn iman..
mOlliE berkata…
hehehe..iman nak main ke..? meh dtg umah aunty meh..:)

Catatan popular daripada blog ini

mari ganti tempat pasang plug yang rosak.

TAMAN BURUNG DI MELAKA

apa itu shingles?