Isnin, Jun 08, 2009

alangkah.......

termenung,
berfikir sejenak,
benarkah semua keputusan yang aku putuskan ini?
adakah ia menjamin masa depan yang lebih baik?

banyak sebenarnya yang bermain dalam kotak akal ini..
berfikir, menganalisis akan kehidupan yang bakal ditempuhi..
bukan selamanya boleh bergantung pada ibu dan abah..

belajar atau bekerja..
buntu seketika..
wajarkah aku berhenti belajar..semata-mata untuk mencari sedikit rezeki..
atau..wajarkah aku mencari pekerjaan yang belum tentu menjamin masa depan..

ahhh~

makin berfikir,
makin rumit,
makin memikir,
makin perit,

kan indah,
saat-saat menjadi kanak-kanak,
riang bermain sentiasa,
makan pabila lapar,
tidur ketika mata sudah tidak larat untuk dikelipkan,
tidak sedar,
ibu dan abah sediakan segalanya..

alangkah indahnya,

ohh...

alangkah..

15 ulasan:

colorful.life.freedom berkata...

mollie...
dh abis stdy blum ni?

molliesa berkata...

blom,...hukhuk..saye sudah malas la...:p

fisha1245 berkata...

jangan nak ngengada berenti blaja
blaja bia sampai abes
walau ape pun berlaku

molliesa berkata...

aaaaaaaaaaa...dia sudah datang..

:p

fisha1245 berkata...

hahaha...
aku mengutarakan kata2 ibu ko je
nanti2 aku mengselatankan plak kata2 abah ko
huhu

molliesa berkata...

cet!

colorful.life.freedom berkata...

ko jgn dgr sgt ckp mkcik tu....

molie, pk pe yg ko nk wat..but, if ko dh 1/2 way, baik truskn..capai target ko..

jgn risau..mbr2 de gak yg dh kwin but stdy lg..even ssh skalipun nk divide mse, dun wori..at least u hve ur hsbnd, ble bg smgt..dh dpt mster dh kira ok..mcm2 ble wat..

fisha1245 berkata...

tau takpe
dia dah nak abes azah
saja gatai2 nak berenti
huh!

molliesa berkata...

waaaaaaaaaaaa..

azah..tq kerene memberikan semangat baru..hhehe..(jap lagi ilang la tu..)

half waynih

usaha!

aku tak segatai ko cik fisha...ahaks..:p

Khairul berkata...

Bila nak datang tengok kelip-kelip? Bawa satu bas kalau boleh.

molliesa berkata...

insyaAllah..belum tau lagi..:)

fisha1245 berkata...

gatai2 aku sapa kawin dulu?
ko gakkan?
tu menandakan ko tak mampu menahan kegatalan ko lagi dah
lalala~~

molliesa berkata...

ops..? aku kawen bukan desakan nafsu okayh..:)
dah seru sampai...gatai ke tak bukan depend on kawen ke tak..

lelelelelle~

colorful.life.freedom berkata...

kawen tu sbb dh jodoh lr fisha oi..
elok pe kawin, kurang dosa, tmbh pahala..

aku gak yg xde pkwe..huhu..

molliesa berkata...

azah..ko akan jumpe tuan hakim nanti...:)

SMK Hang Kasturi 2018

Alhamdulillah, dah hampir 5 hari menjadi warga SMKHK, Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan juga doa. terima kasih buat keluarga, dan juga...